مضرات هله هوله برای سلامتی

به گزارش فارس کلوب، مصرف تنقلات کم ارزش به علت زیادی نمک، چربی و شکر باعث بروز بیماری های قلبی عروقی، پُرفشاری خون و ... در دوران بزرگسالی می شوند.

مضرات هله هوله برای سلامتی

فارس کلوب - شاید شما هم عادت داشته باشید در سینماها، شهربازی ها و یا حتی مراسم های جشن تولدی که برگزار می گردد، هله هوله بخورید. هله هوله ها و تنقلات اغلب شکم های ما را با مواد شیرینی و موادی که شاید ارزش غذایی ندارند. پر می نمایند.

هرچند امروزه شاید به نسبت گذشته افراد بیشتر از ضرر هله هوله ها مطلع شده اند، اما شاید همه افراد همچنان از مضراتی که می توانند هله هوله ها و این نوع مواد غذایی ناسالم در بر داشته باشد، مطلع نباشند.

تا کنون تحقیقات زیادی منتشرشده که نشان می دهد شیرینی جات و غذا های فرآوری شده تا چه مقدار ای می توانند برای سلامتی بدن ما ضرر داشته باشند.

در این جا می خواهیم به 5 تحقیق اشاره کنیم که نشان می دهد چرا تنقلات می تواند برای سلامتی شما بد باشد.

1- تنقلات باکتری های سالم روده را از بین می برند و سبب التهاب مضر می شوند

تنقلات و هله هوله با از بین بردن باکتری های خوب، تعادل سالم روده را بر هم می زنند. در یک پژوهش که بر روی 1245 نفر به انجام رسید، دانشمندان دریافتند غذا های فرآوری شده با باکتری های مضری که در بدن تمامی شرکت نمایندگان وجود داشت، در ارتباط است. این غذا ها شامل نوشابه ها و نیز غذا هایی می گردد که در شاخه غذا های فست فود قرار می گیرند.

2- به شکلی چشمگیر، خطر مرگ نابه هنگام را افزایش می دهد

یک پژوهشی که از سوی ایتالیایی ها صورت گرفته، هشدا شدیدیتری را به دوستداران هله هوله می دهد. محققان ایتالیایی می گویند غذا های فوق فرآوری شده، احتمال مرگ نابه هنگام را خصوصا بر اثر حمله قلبی افزایش می دهند.

افرادی که غذا های فوق فرآوری شده مانند چیپس و یا نوشابه های شیرین مصرف می نمایند، بالای 50 درصد در معرض احتمال ابتلا به مسائل قلبی و مرگ زودرس هستند.

3- خطر بیشتر ابتلا به آروز

رژیم های غذایی سرشار از چربی های اشباع شده، خطر ابتلا به آرتروز را در افراد افزایش می دهند. به گفته محققان، غضروف ها به ویژه در زانوها، به علت رژیم های پرچرب و پر کربوهیدرات، سریع تر از بین می فرایند.

سطوح بالای چربی اشباع شده که معمولا در افزودنی های غذایی مانند کره، روغن نارگیل، روغن نخل و چربی حیوانی یافت می شوند، باعث می گردند که غضروف مفاصل سریعتر از بین برود.

4- هله هوله ها بر احتمال تصادف تأثیر می گذارد.

بر اساس یک پژوهش تازه، رانندگانی که رژیم غذایی آن ها پر از شکر، گوشت های فرآوری و هله هوله است، احتمال بالاتری دارد که دچار تصادف شوند.

محققان در این پژوهش، 817 راننده استونیایی را که در رژیم غذایی خود غذا های سرخ شده زیادی مصرف می کردند، مورد آنالیز قرار دادند. نتایج نشان می داد افرادی که حداقل یک بار در هفته نوشابه های انرژی زا می نوشند، دو برابر بیشتر از افرادی که این نوشیدنی های انرژی زا را مصرف نمی کردند، سرعت داشتند.

5- تضعیف استخوان ها و جلوگیری از رشد بچه ها

اگرچه هشدار ها در مورد هله هوله ها معمولا با سلامت قلب مرتبط است، اما یک پژوهش می گوید تنقلات فرآوری شده و شیرین، تهدیدی جدی برای رشد استخوان ها در بچه ها به شمار میرود. تنقلات می توانند رشد اسکلتی را متوقف نموده و استخوان های ضعیف تری را در بچه ها ایجاد نمایند.

منبع: پایگاه study finds

فارس کلوب علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مضرات هله هوله برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات هله هوله برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید