موضع وزارت ارتباطات در قبال واردات آیفون چیست؟

به گزارش فارس کلوب، دیجیاتو نوشت: زارع پور تأکید دارد هرگونه محدودیتی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

موضع وزارت ارتباطات در قبال واردات آیفون چیست؟

وزیر ارتباطات در واکنش به ممنوعیت واردات آیفون 14 گفت از این موضوع استقبال نمی نمایند؛ زیرا گوشی تبدیل به جزو لاینفک زندگی مردم شده است. زارع پور با اشاره به هزینه سالانه 4 میلیارد دلاری برای واردات گوشی، تأکید کرد که بایستی به سمت گوشی های فراوری داخل حرکت کنیم.

از ابتدای اسفندماه، واردات مسافری و پستی آیفون 14 نیز ممنوع شد. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در رابطه با این ممنوعیت گفت:

گوشی تبدیل به جزو لاینفک زندگی مردم شده است و از این ممنوعیت استقبال نمی کنیم. هرگونه محدودیتی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند. در این حوزه کمی عدم شفافیت وجود دارد و از وزارت صمت می خواهم تا (این موضوع را) روشن کند.

بیشتر بخوانید:

آزمایش این غول ویرانگر روسیه همزمان با ملاقات بایدن از کیف / عکس

نهنگ چه چیزی بالا می آورد که اینقدر گران است؟ / عکس

جدیدترین مدل کادیلاک با قیمتی کمتر از 2 میلیارد تومان / عکس

او با بیان اینکه در رابطه با ثبت سفارشی گوشی و محصولات الکترونیکی مسئولیتی ندارد، گفت این موضوع را باید از وزیر صمت پیگیری کرد.

زارع پور در ادامه با بیان اینکه سالی 3 تا 4 میلیارد دلار گوشی به کشور وارد می گردد، ظرفیت این حوزه را بسیار خوب توصیف نموده و گفت بایستی به سمت گوشی های فراوری داخل حرکت کرد.

بحث فراوری گوشی ملی، چند سالی است که مطرح شده و از دولت پیشین این موضوع پیگیری می شد. معاون نوآوری وقت وزیر ارتباطات، دی ماه سال گذشته در گفت وگو با دیجیاتو اظهار داشت در راستای حمایت از فراورینمایندگان داخلی، طرح آزمایشی فراوری گوشی ملی به زودی اجرا خواهد شد؛ طرحی که هیچ خبر جدیدی درباره آن منتشر نشده است.

از سوی دیگر، هیئت وزیران اواسط شهریورماه سال جاری، آیین نامه اجرایی حمایت از فراوری موبایل داخلی و صنعت میکروالکترونیک را تصویب کرد. لزوم استقلال در زمینه ساخت موبایل داخلی و ضرورت داخلی سازی سالیانه 20 درصد از گوشی های وارداتی (نزدیک به سه میلیون) ازجمله دلایل تصویب آیین نامه یاد شده است.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "موضع وزارت ارتباطات در قبال واردات آیفون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع وزارت ارتباطات در قبال واردات آیفون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید