ناسا و اسپیس ایکس در حال بررسی امکان افزایش طول عمر هابل هستند

به گزارش فارس کلوب، آژانس فضایی ایالات متحده روز پنجشنبه گفت ناسا و اسپیس ایکس در حال بررسی بردن تلسکوپ فضایی هابل به مداری بالاتر با هدف افزایش طول عمر آن موافقت کرده اند.

ناسا و اسپیس ایکس در حال بررسی امکان افزایش طول عمر هابل هستند

این رصدخانه مشهور از سال 1990 در حدود 540 کیلومتری بالاتر از زمین، در مداری که به تدریج در طول تلسکو پ کاهش ارتفاع پیدا می کند، فعالیت می کند.

هابل هیچ نیروی محرکه ای برای مقابله با گرانش اندک اما همچنان موجود این منطقه از فضا ندارد و ارتفاع آن قبلاً در طی ماموریت های شاتل فضایی بازیابی شده است.

تلاش تازه پیشنهادی شامل کپسول SpaceX Dragon است.

توماس زوربوخن، دانشمند ارشد ناسا به فارس کلوب گفته چند ماه پیش، اسپیس ایکس ایده افزایش ارتفاع را داده است.

وی تأکید کرد تا زمانی که چالش های فنی بهتر درک نشود، هیچ برنامه معینی برای انجام یا تأمین مالی چنین ماموریتی وجود ندارد.

یکی از موانع اصلی این است که فضاپیمای دراگون، بر خلاف شاتل های فضایی، بازوی رباتیک ندارد و برای چنین ماموریتی نیاز به تغییراتی دارد.

SpaceX این ایده را با مشارکت برنامه Polaris، یک سرمایه گذاری خصوصی برای پرواز های فضایی انسانی به رهبری میلیاردری به نام جرد ایزاکمن، که سال گذشته همراه سه فضانورد خصوصی دیگر مسافر تجاری فضایی شدِ دنبال می کند.

آیزاکمن در پاسخ به این سؤال که آیا تقویت مجدد هابل می تواند هدف ماموریت پولاریس آینده باشد، گفت: این مطمئناً با پارامتر هایی که ما برای برنامه پولاریس معین کردیم مطابقت دارد.

اما آیا افراد ثرونمندی که به سفر فضایی می روند می توانند از عهده چنین کارهایی برآیند؟

هابل از جمله با ارزش ترین ابزارهای تاریخ علمی،به اکتشافات مهم خود ادامه می دهد، از جمله در سال جاری پیروز شده دورترین ستاره منفرد که تا کنون دیده شده است به نام ارندل، را کشف کند که نور آن 12.9 میلیارد سال طول کشید تا به ما برسد.

پاتریک کروز، مدیر پروژه تلسکوپ فضایی هابل، گفت: در حال حاضر پیش بینی می شود این تلسکوپ در طول این دهه عملیاتی باقی بماند و با احتمال 50 درصد از در سال 2037 از مدار خارج شود.

منبع: یک پزشک

به "ناسا و اسپیس ایکس در حال بررسی امکان افزایش طول عمر هابل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا و اسپیس ایکس در حال بررسی امکان افزایش طول عمر هابل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید