هشدار درباره کرم ابریشمِ مودار: سمی هستند، دست نزنید

به گزارش فارس کلوب، موی بدن این کرم های ابریشم می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی (جوش) و مشکلاتی برای گلو و چشم ها هم در انسان ها و هم در حیواناتِ خانگی گردد و طبیعت گردان نباید تحت هیچ شرایطی آن ها را لمس نمایند.

هشدار درباره کرم ابریشمِ مودار: سمی هستند، دست نزنید

کارشناسان انگلیسی به طبیعت گردان هشدار داده اند از لمس کردن کرم های ابریشمِ سمی پرهیز نمایند. آن ها هم چنین می گویند این گونه کرم ابریشم به درختان بلوط صدمه می زند. آن ها به این نوع کرم ابریشم به عنوان آفت درختان بلوط اشاره نموده و گفته اند که این کرم ها به پروانه بلوط تبدیل می شوند.

به گزارش فارس کلوب؛ سازمان جنگل داری انگلستان گفته است، موی بدن این کرم های ابریشم می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی (جوش) و مشکلاتی برای گلو و چشم ها هم در انسان ها و هم در حیواناتِ خانگی گردد و هشدار داده که طبیعت گردان نباید تحت هیچ شرایطی آن ها را لمس نمایند.

این سازمان از مردم درخواست نموده درصورت مشاهده کرم های ابریشم در هر منطقه ای آن را به اطلاع کارشناسان برسانند. کرم های ابریشم در ماه های مه و جولای از تخم بیرون می آیند و از برگ درختان بلوط تغذیه می نمایند. کرم های ابریشم از چند گونه درخت بلوط تغذیه می نمایند و می توانند منجر به ریختنِ برگِ این درختان شده و از رشدِ طبیعی آن ها ممانعت نمایند.

اداره محیط زیست این کشور طی 5 سال گذشته برای مبارزه با آفتِ کرم ابریشم در حدود 10 میلیون پوند هزینه نموده است.

این کشور میخواهد کرم های ابریشم را پاکسازی و به کل از بین ببرد. آن ها معتقدند که کرم های ابریشم فقط برای درختان مضر نیستند و درصورتیکه به وسیله انسان یا حیوانات خانگی لمس یا خورده شوند می توانند عوارض خطرناکی ایجاد نمایند.

به این نوع کرم ابریشم، کرم ابریشمِ بلوط یا کرم ابریشم مودار نیز گفته می گردد. ازآنجایی که کرم های ابریشم ظاهری مجذوب کننده و دوست داشتنی دارند، طبیعت گردان تمایل دارند آن ها روی دست شان گذاشته و لمس شان نمایند. برخی از انواع این نوع کرم ها به محض لمس شدن سمی از بدن شان خارج می نمایند که می تواند درد شدیدی به همراه حساسیت های پوستی و تنفسی ایجاد کند.

منبع:The Daily Mail

ترجمه: سایت فارس کلوب

منبع: فرادید

به "هشدار درباره کرم ابریشمِ مودار: سمی هستند، دست نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره کرم ابریشمِ مودار: سمی هستند، دست نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید