چرا به شهر رییکا در کرواسی سفر کنیم؟

به گزارش فارس کلوب، سفری به شهر رییکا در کرواسی | Visit Rijeka, Croatia

شهر بندری رییکا سومین شهر بزرگ در کشور کرواسی است و بعد از بندر اسپلیت دومین بندر بزرگ این کشور نیز می باشد. خیلی از افراد از این شهر فقط به عنوان محلی برای توقف در میان سفرشان استفاده می نمایند چرا که با راه آهن به شهر زاگرب متصل است و از طرفی با قایق های بزرگ مسیری برای دسترسی به دالماسی است. اما اگر فرد کنجکاوی باشید می توانید در شهر رییکا از تماشای تأسیسات مدرن نشان دهنده میراث ریجیا هابسبورگ که به وسیله یک صحنه فرهنگی پرطرفدارکامل شده اند، خیابان اصلی شلوغ و شلوغ ترین کارناوال های کرواسی بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر از جاذبه های رییکا با خبرنگاران همراه شوید.

چرا به شهر رییکا در کرواسی سفر کنیم؟

تئاتر ملی کرواسی | Croatian National Theatre

سالن نمایش تئاتر شهر رییکا در سال 1885، 10 سال قبل از سالن مشابهش در زاگرب افتتاح شد، طراحی آن ها نیز بر عهده یک تیم معماری به نام mer و Fellner بوده است. سنت هنرهای نمایشی برای 200 سال تاسیس شده است، و بنابراین مخاطبان به ترتیب از Verdi و دیگر اپرای ایتالیایی الهام گرفته شده اند. گوستاو کلاینت و برادرش ارنست به ایجاد سقف تزئینی یاری کردند. اجرای برنامه هایی به زبان مردم کرواسی از سال 1946 میلادی شروع شد و همراه ادامه دارد. امروز، تئاتر ملی کرواسی محل اجرای برنامه های مختلفی از جمله باله، اپرا و تئاتر می باشد و مانند الماسی از هنر معماری داخلی و خارجی می درخشد.

آدرس: Croatian National Theatre, Uljarska 1, Rijeka, Croatia

شماره تماس: 0038551355900

کورزو | Korzo

بیشتر اتفاقات مهم شهر در این ناحیه روی می دهد. خیابانی شلوغ و پرجنب و جوش که پر است از انواع و اقسام مغازه ها و کافه هایی برای نشستن در خیابان.، خیابانی که شور زندگی در آن جاری است و پیاده رو آن بیشتر مواقع پر است از عابرانی که در حال قدم زدن هستند. در بعضی مواقع روز، شما مجبورید از آن عبور کنید، هنگام گذر کردن از خیابان کورزو نمای ساختمان کلاسیک رادیو رییکا و برج ساعت شهر را خواهید دید. در ماه فوریه کارناوال بزرگی در شهر رییکا برگزار می گردد و می توانید با شکوه ترین رژه شهر را در آن دیدن کنید.

آدرس: Korzo, Rijeka, Croatia

کلیسای کاپوچین | Capuchin Church

با ورود به رییکا به وسیله اتوبوس، کلیسای با شکوه کاپوچین اولین چیزی است که در مقابلتان پدیدار می گردد، پس از بالا رفتن از ایستگاه concourse با راه پله های دوقلو و موازی هم می توانید نمای کلیسا را که به سبک نئوگوتیک ساخته شده ببینید. ساخت این بنا از سال 1904 میلادی شروع شد و حدود 20 سال به طول انجامید مکان آن جایی قرار گرفته که هر بازدید کننده ای که برای اولین بار به شهر رییکا می آید آن را ببیند. ابعاد ساخت آن و پلکانی که در آن تعبیه شده به نحوی است که هنگام ایستادن بر فراز آن می توانید چشم انداز ای فوق العاده از مرکز شهر را در سمت چپتان و نمایی از بندر را در راستای ایستادنتان مشاهده کنید. مجسمه کوچکی از مریم مقدس کمی پایین تر از سقف کار گذاشته شده است و تبدیل به نمادی برای شهر رییکا گشته است.

آدرس: Capuchin Church, Kapucinske stube 5, Rijeka, Croatia

شماره تماس: 0038551335233

قصر فرماندار | Governors Palace

قصر فرماندار، به وسیله Alajos Hausmanmann ساخته شده است، یکی از برجسته ترین معماران در طول سال های بیداری بوداپست در اواخر دهه 1800، این قصر را می توان تعریفی از کلمه شکوه دانست. این زیبایی و شکوه را می توان دلیل این دانست که وقتی امپراطوری هابسبورگ در سال 1918 سقوط کرد، گابریل دونونزیو شاعر / سیاستمدار ایتالیایی خود را بلافاصله به شهر رییکا رساند و جمهوری مستقل کوتاه مدت خود را اظهار داشت. امروزه این مورد از برجسته ترین شهرها مکانی است که در آن موزه دریایی و تاریخ سواحل کرواسی و موزه شهر رییکا احداث شده است که هر دو مورد مکان مناسبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند.

آدرس: Muzejski trg 1, Rijeka, Croatia

شماره تماس: 0038551213578

موزه هنرهای معاصر و مدرن

موزه هنرهای مدرن و معاصر در اکتبر 2017 به محل تازهی نزدیک به ایستگاه قطار رییکا منتقل شد، موزه هنرهای مدرن و معاصر برجسته ترین و پرطرفدارترین موزه در نوع خود بود تا زمانی که همتای آن در زاگرب افتتاح شد. مجموعه دائمی آن حاوی بخش هایی از پوسترهای اواسط تا اواخر دهه 1900 و پرتره های تاثیر گذاری از سبک کوبیست به وسیله رومئو ونوچی نقاش متولد شهر رییکا است که بسیاری از آنها پس از مرگش به وسیله همسرش به حراج گذاشته شد. مجموعه رسانه های تازه نیز یک نوآوری است در سال های اخیر در آن برگزار شده است.

آدرس: Museum of Modern & Contemporary Art, Krešimirova 26C, Rijeka, Croatia

شماره تماس: 0038551334280

قلعه ترست | Trsat Castle

این قلعه در اطراف آرامگاه یک ژنرال ایرلندی ساخته شده است، او کسی بود که توانست این قسمت از دنیا را از چنگال ناپلئون بناپارت دربیاورد. قلعه ترست تا سال های 1940 در دست نوادگان لاوال نونگ باقی ماند. همانطور که پله های شیب دار را از مرکز شهر تیتو ترگ مقدار گیری می کنید، می توانید ببینید که چرا این نقطه بسیار مجذوب کننده بوده و از کل خلیج کوارنر قابل مشاهده است. امروزه این دیدگاه، پیش زمینه را برای کافه تراس ایجاد می نماید، در حالی که ساختمان برای کنسرت های هوای آزاد استفاده می گردد. شما بعلاوه می توانید از مقبره Nugent مشهور بازدید کنید.

آدرس: Trsat Castle, Rijeka, Croatia

برج ساعت شهر | City Clock Tower

برج ساعت شهر تبدیل به سمبل شهر رییکا شده است. این در اصل ورودی قرون وسطی به مرکز شهر از خط ساحلی بوده است، بنابراین هنگامی که فیلبرت بازریگ در سال 1876 یک برج را در آن ایجاد کرد، هنوز دروازه کمانی شکل ورودی قدیمی را می توانید پایین برج مشاهده کنید. برج ساعت شهری همچنان یک نقطه عطف و در معماری این منطقه است و انتخاب مناسبی برای گردش در مرکز شهر است.

آدرس: City Clock Tower, Korzo, Rijeka, Croatia

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "چرا به شهر رییکا در کرواسی سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به شهر رییکا در کرواسی سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید