4 جاذبه گردشگری برتر اتریش

به گزارش فارس کلوب، سلام نو: اتریش یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات اروپا، گردشگران را در تمام طول سال با مکان هایی برای بازدید در تابستان و زمستان جذب می نماید. درواقع این کشور با داشتن بعضی از برترین اسکی های اروپا، در زمستان نیز تقریبا به مقدار تابستان در منطقه ها کوهستانی دیدنی این کشور شلوغ است.

4 جاذبه گردشگری برتر اتریش

بازدیدکنندگان به همان میزان که برای زیبایی چشم انداز شهرهای این جمهوری آلپ جذب می شوند، به شهرهای باشکوهی مانند وین، مرکز تاریخی و سالزبورگ زیبا، زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتزارت نیز جذب می شوند.

اتریش، یکی از کوچک ترین کشورهای اروپا، عمدتا کشوری با منطقه ها مرتفع کوهستانی است که 60 درصد از قلمرو آن را کوه های آلپ شرقی اشغال نموده اند. رودخانه دانوب حدود 350 کیلومتر از غرب به شرق در بخش شمالی کشور جریان دارد و به مجذوب کنندهیت آن به عنوان یک مقصد گردشگری می افزاید.

با این فهرست از برترین جاذبه های گردشگری اتریش و برترین مکان­های گشت وگذار آن آشنا شوید.

وین هافبورگ: کاخ امپراتوری اتریش

کاخ تماشایی هافبورگ در وین برای قرن ها مقر سلطنتی اتریش بود. اکنون رئیس جمهور در همان اتاق هایی که زمانی به امپراتور جوزف دوم تعلق داشت، تجارت دولتی انجام می دهد. تقریبا هر حاکم اتریشی از سال 1275 دستور اضافات یا تغییراتی به این کاخ داده است که منجر به تأثیرات مختلف معماری ازجمله گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیک شده است.

کل مجموعه هافبورگ همراه با میدان ها و باغ های مجذوب کننده، 59 هکتار را شامل می شود که 19 حیاط و 2600 اتاق را در برمی گیرد. نکات برجسته این بازدید شامل مجموعه نقره ای امپراتوری و مجموعه ای از خدمات ناهارخوری است که طعم ضیافت های مجلل امپراتوری را که زمانی در اینجا برگزار می شد، نشان می دهد.

سالزبورگ آلتشتات، میراث جهانی یونسکو

سالزبورگ به عنوان محل اقامت شاهزاده اسقف اعظم، از اولین روزهای مسیحیت یک مرکز معنوی در اروپا بود. صومعه بندیکتین سنت پیتر، به وسیله سنت روپرت در سال 690 پس از میلاد تاسیس شد و تا اوایل دهه 1100 به عنوان محل اقامت شاهزاده خدمت می کرد.

شاهزاده اسقف اعظم بعضی از برترین هنرمندان و معماران زمان خود را برای ساختن و تزئین کلیساها، اقامتگاه ها و صومعه های خود به کار گرفت و این بناها در قرن های متوالی به روز شده اند و ساختمان های قرون وسطی و باروک ترکیبی را تشکیل می دهند.

در همین نزدیکی، کلیسای جامع قرار گرفته است و در میان خانه های باروک رنگارنگ آن، میدان ها و جاذبه هایی را خواهید دید که زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتزارت، که اکنون به موزه تبدیل شده است، می شوند.

مدرسه سوارکاری اسپانیایی، وین

قدمت مدرسه سوارکاری اسپانیایی به زمان امپراتور ماکسیمیلیان دوم برمی شود، مردی که مسئول معرفی اسب های معروف لیپیزانر به اتریش در سال 1562 بود.

امروزه این مدرسه یکی از تنها مکان هایی است که سبک کلاسیک سواری موردعلاقه اشراف هنوز در آن اجرا می شود. تماشای نمایشگاه های معروف سوارکاری در مدرسه سوارکاری زمستانی باروک که از زمان چارلز ششم در اینجا برگزار می شود، یکی از برترین کارهایی است که در وین باید انجام دهید.

این تالار باشکوه که در سال 1735 ساخته شد، برای اشراف طراحی شد تا مهارت های سوارکاری خود را نشان دهند.

کاخ شونبرون، وین

کاخ باروک شونبرون که در حومه وین قرار گرفته است در اوایل دهه 1700 تکمیل شد و بعدا به وسیله امپراتور ماریا ترزا به یک اقامتگاه تابستانی تبدیل شد.

نکات برجسته یک گشت وگذار در 40 اتاق کاخ که برای بازدید عموم باز است عبارت اند از: آپارتمان­های سلطنتی، گالری بزرگ با نقاشی های سقفی پر آذین و سالن ماریا ترزا با پنل­های چوب رز حکاکی شده و طلاکاری شده. بعلاوه تالار آینه های دیدنی را با آینه های طلایی با قاب روکوکو می بینید.

بازدید شما از شونبرون باید شامل جاذبه های متعددی باشد که در این محوطه ها قرار دارند: باغ های رسمی. هزارتو، پالم هاوس، گیاهان و پروانه های استوایی و عجیب وغریب، یک باغ آلپ با یک خانه مزرعه، قدیمی ترین باغ وحش اروپا و یک سازه مرمری بزرگ که تاج تپه ای بر فراز باغ ها دارد.

موزه کالسکه در مدرسه سوارکاری زمستانی سابق، ده ها سورتمه تاریخی را به نمایش می گذارد. کل مجموعه کاخ و باغ ها جزو میراث جهانی یونسکو است.

منبع: دیجیاتور

به "4 جاذبه گردشگری برتر اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 جاذبه گردشگری برتر اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید