کاغذ دیواری داماسک چرا معروف است؟

به گزارش فارس کلوب، یکی از پرطرفدارترین نوع کاغذ دیواری که از گذشته تا به امروز در دکوراسیون داخلی ساختمان کاربرد داشته، کاغذ دیواری داماسک یا داماس می باشد. کاغذ دیواری داماسک دارای طرح و رنگ متنوعی ست و برای پوشش دیوارهای اتاق پذیرایی و دیوار پشت میز تلویزیون بسیار مناسب می باشد.

کاغذ دیواری داماسک چرا معروف است؟

هیچ محدودیتی در استفاده از این نوع کاغذ دیواری وجود ندارد و با توجه به زمینه رنگ دکوراسیون داخلی مورد نظر می توان از کاغذ دیواری استفاده نمود. طرح روی این کاغذ دیواری از جنس الیاف یا PVC می باشد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.

کاغذ دیواری داماسک با زمینه رنگ های کنتراست باعث لوکس شدن دکوراسیون داخلی خانه می گردد و طرح و رنگ آن با هر نوع طراحی داخلی همخوانی دارد. گل های کلاسیکی که به صورت برجسته بر روی کاغذ دیواری داماسک نقش بسته اند و قابل لمس می باشد، در دیزاین منازل مدرن و کلاسیک بسیار کاربرد دارند.

هنگامی که از کاغذ دیواری داماسک استفاده می گردد بهتر است برای پوشش سایر دیوارها از طرح های ساده، راه راه، کلاسیک و داماسک تک گل استفاده گردد، زیرا ترکیب طرح های داماسک با سایر مکمل ها نمایی زیباتر به فضای داخلی ساختمان می دهد.

انواع رنگ های کاغذ دیواری داماسک

در فراوری کاغذ دیواری داماسک از انواع رنگ های لاکچری و یا ساده می توان استفاده کرد، اما پر طرفدارترین رنگی که تا حالا در کاغذ دیواری داماسک مورد استفاده قرار گرفته، رنگ طلایی می باشد که هنوز هم در فروش این نوع کاغذ دیواری پیشتاز است. همچنین انواع رنگ های کرمی روشن، نقره ای، صدفی و زرشکی لایت و تیره در در این المان بیشتر استفاده می گردد و هواداران بیشتری را نیز به خود اختصاص داده است.

کاربرد کاغذ دیواری داماسک

این طرح را می توان در اتاق خواب ها، سالن های پذیرایی، طرح پشت TV، مراکز فروشگاهی و اداری و همچنین گالری های هنری و محیط های مجللی مانند تالارهای پذیرایی و هتل ها به کار برد.

ویژگی های کاغذ دیواری داماسک

  • از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار است و در اثر مرور زمان تغییر رنگ نمی دهد.
  • ضد حساسیت می باشد.
  • نوعی عایق صوتی است و به کاهش صدا یاری می نماید.
  • در برابر کشش مقاوم است و ترک نمی خورد.
  • قابل تمیز کردن می باشد و می توان گرد و غبار را از روی آن پاک کرد.

قیمت کاغذ دیواری داماسک

شاید به دلیل لاکچری بودن کاغذ دیواری داماسک، تصور نموده باشید که بسیار گران قیمت بوده و قادر به خرید آن نخواهید بود. علت لاچکری بودن آن بیش از هرچیز به زرق و برق موجود در طرح و تم کاغذ دیواری بستگی دارد و همین امر باعث شده تا در نگاه اول بسیار مجلل و پر هزینه به نظر برسد. این کاغذ دیواری اگر از جنس پی وی سی و روکش وینیلی باشد، بسیار مقرون به صرفه بوده و امکان خرید آن برای بسیاری از اقشار متوسط جامعه وجود دارد.

قیمت این محصول به طرح، رنگ، مواد بکار رفته در طراحی و ساخت آن و همچنین برند و کارخانه فراوری کننده این محصول بستگی دارد. برای دیدن سایر قیمت های کاغذ دیواری می توانید به بخش قیمت کاغذ دیواری مراجعه فرمایید.

در خاتمه چند عکس از این کاغذ دیواری زیبا را برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم تا هم از دیدن آنها لذت ببرید و هم در صورت احتیاج، از این مدل ها ایده بگیرید.

منبع: ساختمانچی

به "کاغذ دیواری داماسک چرا معروف است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ دیواری داماسک چرا معروف است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید