کاهشی در آمار مبتلایان به کرونا آمریکا دیده نمی گردد

به گزارش فارس کلوب، با وجود اینکه آمریکا ناگزیر در راستا برطرف محدودیت های ناشی از شیوع کرونا گام برمی دارد، اما اثری از کاهش شیوع کووید-19 در این کشور مشاهده نشده و شمار مبتلایان و جانباختگان در بعضی ایالت ها فرایند صعودی گرفته است.

کاهشی در آمار مبتلایان به کرونا آمریکا دیده نمی گردد

هفته نامه آمریکایی نیوزویک در گزارشی در این باره نوشت: در حالی که بسیاری از کشورهای در میان همه گیری کرونا اقدام به بازگشایی دوباره بعضی مراکز عمومی نموده اند، ایالات متحده آمریکا یکی از تنها دو کشوری است که اثری از کاهش مرگ و میر در آن مشاهده نمی گردد. کشور دیگر هم انگلیس است.

روز دوشنبه (دیروز) موارد مبتلا به کووید-19 در آمریکا از یک میلیون و 212 هزار نفر فراتر رفته و شمار جانباختگان به نزدیک به 70 هزار نفر رسید. این آمار به مراتب بالاترین میزان در سراسر دنیا است، اگرچه چندین کشور اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا نیز با شیوع گسترده این بیماری ویروسی روبرو بوده اند.

با این حال، طبق تحلیل های آماری دانشگاه جان هاپکینز که روز دوشنبه توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، در آمریکا و انگلیس منحنی های مرگ و میر بطور مداوم در حال افزایش است.

به اعتقاد کارشناسان تعیین نیست که آیا آمریکا هم بتواند به زودی شاهد تغییرات منحنی مرگ و میر باشد یا خیر. در حالیکه در بعضی ایالت های این کشور نرخ و مرگ و میر فرایند نزولی داشته، در بعضی دیگر به ویژه در ایالت هایی که تصمیم به برطرف محدودیت های قرنطینه ای گرفته اند، منحنی شمار درگذشتگان فرایند صعودی گرفته است.

در این میان کارشناسان بهداشت عمومی نسبت به آنچه که برداشتن پیش از موعد محدودیت ها نامیده، هشدار داده اند. این کارشناسان بر این باور هستند حال که مدل ها و پیش بینی های فرایند بیماری تغییر یافته، بازگشایی مراکز و کسب و کار می تواند فرایند رشد بیماری را تشدید کند. مدل و پیش بینی که پیش از این توسط کاخ سفید به نقل از مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن ارائه شده بود، از شمار 60 هزار نفری جانباختگان خبر داده بود، اما روز دوشنبه (دیروز) براساس مدل پیش بینی های انجام شد، آمار فوت شدگان به بیش از 135 هزار نفر خواهد رسید.

روزنامه نیویورک تایمز هم روز دوشنبه گزارش داد که پیش بینی ها نشان می دهد شمار مرگ و میر ناشی از کووید-19 در آمریکا در آینده به شدت افزایش یافته و تا 1 ژوئن (12 خرداد) به 3 هزار نفر در روز می رسد.

جود دیر معاون مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به گزارش نیویورک تایمز گفت: این گزارش نه از اسناد کاخ سفید و نه مورد تایید کارگروه مبارزه با کرونا است و این داده ها منعکس کننده هیچ یک از مدل سازی های اجرا شده توسط کارگروه دولت نمی باشد.

براساس آخرین آمار ارائه شده، شمار مبتلایان به کووید-19 در آمریک به بیش از یک میلیون و 212 هزار نفر رسیده و نزدیک به 70 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کاهشی در آمار مبتلایان به کرونا آمریکا دیده نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهشی در آمار مبتلایان به کرونا آمریکا دیده نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید