گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در تیرماه 1400 منتشر شد

به گزارش فارس کلوب، وزارت صمت جدیدترین گزارش کیفیت خودروهای داخلی را اعلام نمود. این گزارش حکایت از ثبات نسبی سطح کیفی محصولات خودروسازان کشور دارد. فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو از طریق راهنمایی آدیت به کشف عیوب عملکردی و تأثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است.

گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در تیرماه 1400 منتشر شد

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی موردتأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها در کشور را برعهده دارد. این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی مشخص شده برای هر خودرو، بر اساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز موردتجزیه و تحلیل قرار می دهد. سپس گزارشی را که از این آنالیز حاصل می گردد، هر ماه به وزارت صمت ارائه می نماید.

در این گزارش، فاکتور اندازه رضایتمندی مشتریان از خودروها در بازه زمانی 3 ماه پس از تحویل هم گنجانده شده است. بر این اساس، رده بندی کیفی خودروها علاوه بر ارزیابی عادی گذشته، به اندازه رضایتمندی مشتریان هم وابسته شده است.

بعلاوه در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی موردبازرسی قرار می گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل های موجود، خودروهای داخلی را در 5 دسته قیمتی، موردآنالیز قرار می دهد؛ سپس بسته به سطح کیفی و البته اندازه رضایت مشتریان، بین 1 تا 5 ستاره کیفی را به آنها اختصاص می دهد.

در ادامه، گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در تیرماه 1400 مشاهده می کنید.

  • جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک ـ بخش وانت
  • جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک ـ بخش سواری
  • جدول مقایسه سطوح کیفیت ـ گروه سبک
  • جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین
  • جدول مقایسه سطوح کیفیت ـ گروه سنگین

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ فارس کلوب مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در تیرماه 1400 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در تیرماه 1400 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید