9 خاصیت عجیب آلو برای درمان و پیشگیری از بیماری ها

به گزارش فارس کلوب، آلو یکی از میوه های تابستانی است که مواد مغذی زیادی از جمله فیبر و آنتی اکسیدان دارد. می توانید از خواص آلو برای درمان یبوست، دیابت و حتی پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان استفاده کنید. در مقاله ای که امروز برایتان در نظر گرفته ایم، قرار است شما را با خواص آلو و ارزش غذایی آن آشنا کنیم و طرز درست کردن 2 خوردنی با آن را یاد دهیم. پس تا سرانجام مقاله در کنار ما بمانید.

9 خاصیت عجیب آلو برای درمان و پیشگیری از بیماری ها

ارزش غذایی آلو

ارزش غذایی آلو به توضیح زیر است.

کالری75.9
کربوهیدرات68.1
چربی3.9 گرم
پروتئین3.9 گرم
فیبر غذایی2.3 گرم
قند16.4 میلی گرم
ویتامین A569 واحد بین المللی
ویتامین C15.7 میلی گرم
ویتامین E0.4 میلی گرم
ویتامین K10.6 میکروگرم
تیامین3 درصد از احتیاج روزانه بدن
ریبوفلاوین3 درصد از احتیاج روزانه بدن
نیاسین0.7 میلی گرم
ویتامین B62 درصد از احتیاج روزانه بدن
آهن0.3 میلی گرم
منیزیم11.6 میلی گرم
کولین3.1 میلی گرم
کلسیم9.9 میلی گرم
پتاسیم259 میلی گرم
پانتوتنیک اسید0.2 میلی گرم
فسفر26.4 میلی گرم
زینک (روی)0.2 میلی گرم
فلوراید3.3 میکروگرم
مس0.1 میلی گرم
منگنز0.1 میلی گرم

خواص آلو برای سلامتی بدن

آلو خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و بهبوددهنده حافظه دارد. این میوه تابستانی حاوی فنول ها، به ویژه آنتوسیانین است که نوعی آنتی اکسیدان هستند. مصرف آلو با بهبود عملکرد شناختی، سلامت استخوان ها و عملکرد قلب در ارتباط است. این میوه بعلاوه شاخص گلیسمی پایینی دارد و به همین خاطر خوردن آن باعث افزایش سطح قند خون نمی گردد. آلو انواع مختلفی دارد و تمام انواع آن برای سلامتی بدن مفید هستند. در ادامه خواص آلو برای سلامتی بدن را آنالیز می کنیم.

1. به درمان یبوست یاری می نماید

آلو غنی از فیبر بوده و در درمان یبوست مفید است. ترکیبات پلی فنولی موجود در آلو اثرات ملین دارند. آلوی خشک به بهبود تعداد دفعات دفع مدفوع و غلظت آن یاری می نماید. مصرف منظم آلو می تواند غلظت مدفوع را بهبود دهد. کاروتنوئیدها و پلی فنول های منحصربه فرد موجود در آلو ممکن است هضم را تحریک نمایند. هرچند به مطالعات بیشتری در این زمینه احتیاج است.

2. به درمان دیابت یاری می نماید

درمان دیابت را هم می توانیم در لیست خواص آلو جای دهیم. ترکیبات بیواکتیو مختلف موجود در این میوه تابستانی نقش مهمی در این زمینه دارند. ترکیبات بیواکتیو موجود در آلو شامل سوربیتول، اسید کوینیک، مس، پتاسیم و برن می گردد. این مواد مغذی به کاهش احتمال ابتلا به دیابت یاری می نمایند.

این میوه بعلاوه سطح سرم آدیپونکتین را افزایش می دهد که هورمونی است که سطح قند خون را تنظیم می نماید. فیبر موجود در آلو هم سرعت جذب کربوهیدرات به وسیله بدن را کاهش می دهد. این میوه تابستانی خوشمزه مقاومت به انسولین را افزایش می دهد و به همین خاطر در درمان دیابت اثرگذار است.

ترکیبات پلی فنولیک موجود در آلو می توانند مسؤول خاصیت ذکر شده باشند. خوردن آلوی خشک شده به اسم میان وعده می تواند احساس سیری را افزایش داده و خطر ابتلا به دیابت و سایر بیماری های خطرناک را کاهش می دهد. حواستان باشد که بیشتر از 4 تا 5 عدد آلو در روز مصرف نکنید، چون این میوه حاوی قند است. بهتر است آلو را به همراه منابع غذایی پروتئین مثل یک مشت مغز مصرف کنید.

3. به پیشگیری از سرطان یاری می نماید

یک مطالعه به این نتیجه رسید که فیبر و پلی فنول های موجود در آلوی خشک شده می توانند به کاهش عوامل خطر سرطان روده عظیم یاری نمایند. در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده که عصاره آلو حتی تهاجمی ترین انواع سلول های سرطان سینه را از بین می برد.

محققان در این مطالعات به این نتیجه رسیدند که طی فرآیند از بین رفتن سلول های سرطانی، سلول های سالم هیچ تغییری پیدا نکردند. دلیل این خاصیت آلو، وجود دو ترکیب به نام های کلروژنیک اسید و نئوکلروژنیک اسید در آن است. این دو ترکیب در بیشتر میوه ها وجود دارند، اما اندازه آن ها در آلو به طرز قابل توجهی بیشتر است.

4. می تواند از قلب محافظت کند

آلوی تازه یا خشک می تواند فشار خون بالا را کنترل کند و از این طریق در محافظت از سلامت قلب تأثیرگذار باشد. در یک مطالعه نشان داده شد سطح فشار خون افرادی که آب آلو یا آلو مصرف کردند، در مقایسه با دیگران کمتر بود. یک مطالعه دیگر به این نتیجه رسید که مصرف منظم آلو می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

در یک مطالعه محققان از مردانی که به کلسترول بالا مبتلا بودند، درخواست کردند به مدت هشت هفته 12 عدد آلو بخورند. نتایج این مطالعه نشان داد که شرکت نمایندگان بهبود سطح کلسترول خون را تجربه کردند. خوردن آلوی خشک هم می تواند سرعت شکل گیری بیماری آرترواسکلروز (گرفتگی عروق) را کاهش دهد.

5. سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

بین مصرف آلوی خشک و کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان ارتباط وجود دارد. آلو یکی از مفیدترین میوه ها برای پیشگیری از پوکی استخوان به تعداد می رود. آلو تراکم توده استخوانی را افزایش می دهد. برخی از تحقیقات نشان می دهند که دلیل این خاصیت آلو وجود روتین (یک ترکیب بیواکتیو) در آن است.

با این وجود به تحقیقات بیشتری احتیاج است تا متوجه شویم آلو چطور به تقویت سلامت استخوان ها یاری می نماید. آلو بعلاوه به دلیل اینکه حاوی ویتامین K است، برای استخوان ها فوایدی دارد. این ماده معدنی تعادل کلسیم در بدن را بهبود می بخشد و از این طریق سلامت استخوان ها را افزایش می دهد. آلوی خشک ویتامین K بیشتری دارد و می تواند یک گزینه ایدئال برای پیشگیری از پوکی استخوان در زنانی باشد که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند.

آلو بعلاوه حاوی ترکیباتی است که با استرس اکسیداتیو مبارزه می نمایند. استرس اکسیداتیو باعث می گردد استخوان ها مثل اسفنج، پوک و حفره دار شوند. علاوه بر این استخوان ها را مستعد شنمایندگی می نماید و اغلب منجر به پوکی استخوان می گردد.

6. منجر به بهبود سلامت شناختی می گردد

مطالعات نشان می دهند که پلی فنول های موجود در آلو می توانند عملکرد شناختی را بهبود ببخشند و سطح کلسترول موجود در مغز را کاهش دهند. این یعنی با خوردن آلو، احتمال ابتلا به بیماری های نورودژنراتیو (تخریب نماینده عصب) در شما کاهش پیدا می نماید.

در مطالعات صورت گرفته روی موش های صحرایی نشان داده شد که مصرف آب آلو با کاهش خطر ابتلا به بیماری های شناختی مرتبط با افزایش سن در ارتباط است. هرچند نشان داده شده که پودر آلوی خشک اثرات مشابهی در این زمینه ندارد. کلروژنیک اسید موجود در آلو می تواند به کاهش اضطراب هم یاری کند.

7. ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

یک مطالعه حیوانی به این نتیجه رسید که آلو ممکن است در تقویت سیستم ایمنی بدن فوایدی داشته باشد. در این مطالعه نشان داده شد مرغ هایی که در رژیم غذایی خود آلو مصرف کردند، بهبود سریع تر بیماری های انگلی را تجربه کردند. برای پی بردن به نتایج مشابه در انسان ها به مطالعات بیشتری احتیاج است.

8. آلو غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است

آلوی تازه و خشک غنی از آنتی اکسیدان ها است که در کاهش التهاب و محافظت از سلول ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مفید هستند. این میوه به طور ویژه حاوی اندازه زیادی آنتی اکسیدان های پلی فنولی است که اثرات مثبتی روی سلامت استخوان ها دارند و ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهند.

در برخی از مطالعات نشان داده شده است که اندازه آنتی اکسیدان های پلی فنولی موجود در آلو دو برابر سایر میوه های معروف مثل هلو و شلیل است. بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی به این نتیجه رسیده اند که پلی فنول های موجود در آلوی تازه و خشک خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند و می توانند از آسیب به سلول ها جلوگیری نمایند. آسیب سلولی منجر به بیماری های مختلف می گردد.

در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شد که پلی فنول های موجود در آلو نشانگرهای التهابی مرتبط با بیماری های مفصلی و ریه را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند . آنتوسیانین ها که یک نوع پلی فنول هستند، فعال ترین آنتی اکسیدان موجود در آلوی تازه و خشک محسوب می شوند. این ترکیبات ممکن است اثرات مثبتی روی سلامتی بدن داشته باشند و به طور مثال احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهند. اگرچه یافته ها امیدوارنماینده هستند، اما ضروری است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شوند.

9 . اضافه کردن آن به رژیم غذایی آسان است

آلوی تازه و خشک را می توانید به آسانی در رژیم غذایی خود جای دهید. می توانید آلو را به تنهایی نوش جان نموده یا آن را به سالاد و اسموتی اضافه کنید. در ادامه طرز درست کردن سالاد و اسموتی آلو را آموزش داده ایم.

1. اسموتی آلو

اسموتی آلو یکی از اسموتی های مجذوب کننده و مقوی است که به احتمال زیاد تا به حال آن را امتحان ننموده اید . اگر این طور است، همین الان آستین هایتان را بالا بزنید و این اسموتی هیجا ن انگیز را درست کنید. مطمئن باشید از خوردن آن پشیمان نمی شوید.

مواد لازم

  • ماست یونانی یا ماست ساده بدون طعم: 150 گرم
  • بلوبری یا توت فرنگی یخ زده: یک فنجان
  • آلوی خشک شده با آفتاب: پنج عدد
  • آب آلو: به اندازه لازم
  • یخ: 8 تکه

طرز تهیه

1 .

ماست، بلوبری یا توت فرنگی، آلوی خشک، آب آلو و یخ را در مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا نرم گردد.

2.

اسموتی را در لیوان بریزید و نوش جان کنید.

2. سالاد آلو با پنیر پارمزان

اگر در پی یک ایده تازه برای درست کردن سالاد هستید، پیشنهاد ما به شما سالاد آلو با پنیر پارمزان است. این سالاد طعمی استثنائی دارد و سرشار از مواد اولیه سالم است.

مواد لازم

  • سرکه: دو قاشق غذاخوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • آلوی رسیده: شش عدد
  • پنیر پارمزان: یک چهارم فنجان
  • روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم

طرز تهیه

1.

یک کاسه مبه وسیله بردارید و در آن سرکه، عسل و فلفل را خوب مخلوط کنید تا عسل حل گردد. آلوها را در کاسه حاوی سرکه بریزید و خوب هم بزنید. پنیر پارمزان را اضافه نموده و دوباره مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

2.

سالاد را به ظرف سرو منتقل کنید و روی آن اندازهی پنیر پارمزان و روغن زیتون بریزید. نمک را به سالاد اضافه کنید و سالاد را بچشید. در صورت احتیاج نمک و فلفل بیشتری به سالاد اضافه کنید. سالاد شما آماده است . نوش جان.

آیا خوردن آلو عوارض جانبی دارد؟

اگرچه آلو عوارض جانبی زیادی ندارد، با این حال برخی از عوارض جانبی احتمالی آن را در ادامه آنالیز می کنیم.

1. سنگ کلیه

آلو سطح PH ادرار را کاهش می دهد. این موضوع ممکن است به طور بالقوه منجر به سنگ کلیه گردد. افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند، باید از مصرف آلو خودداری نمایند. هرچند به تحقیقات بیشتری در این زمینه احتیاج است. اگر دچار سنگ کلیه هستید، توصیه می کنیم قبل از مصرف آلو با پزشک مشورت کنید.

2. سایر عوارض جانبی بالقوه

سوربیتول موجود در آلو ممکن است منجر به نفخ گردد. آلو حاوی فیبر است و در صورتی که در خوردن آن زیاده روی کنید، ممکن است دچار یبوست شوید.

کلام آخر

آلو یکی از میوه های تابستانی محبوب است که با خواص خود برای سلامتی بدن می تواند شما را حیرت زده کند. در مقاله امروز فارس کلوب مگ اطلاعات مفیدی را درباره خواص آلو و ارزش غذایی آن در اختیارتان قرار دادیم. از جمله خواص آلو می توانیم محافظت از قلب، تقویت سلامت استخوان ها، درمان یبوست، پیشگیری از سرطان و یاری به درمان دیابت را نام ببریم. تمایل دارید در مقاله بعدی خواص کدام میوه تابستانی را آنالیز کنیم؟ پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت فارس کلوب مگ را بخوانید.

منبع: health line, style craze

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 خاصیت عجیب آلو برای درمان و پیشگیری از بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خاصیت عجیب آلو برای درمان و پیشگیری از بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید