تنها سفر کردن و دغدغه هزینه های هنگفت آن

به گزارش فارس کلوب، تصور کنید باد در موهای تان می پیچد، آزادی تصمیم گیری با شماست، این که می خواهید بیشتر از همواره بخوابید و استراحت کنید یا این که همزمان با طلوع خورشید از خواب بیدار شوید، همه تنها به اراده قلبی شما بستگی دارد. این اتفاقی است که در تنها سفر کردن برای آدم های ماجراجو اتفاق می افتد و اگر این تجربه را قبلا داشته اید، می دانید دلایل زیادی برای علاقه به این نوع از سفر کردن وجود دارد.

تنها سفر کردن و دغدغه هزینه های هنگفت آن

تنها چیزی که باعث می گردد درباره تنها سفر کردن به تردید بیفتیم این است که هزینه ها تقسیم شدنی نیست و مجبوریم بیشتر از آنچه در سفرهای گروهی هزینه می کنیم، پرداخت نماییم. هزینه هایی از قبیل محل اسکان، وسایل نقلیه و غیره باعث شده سفر انفرادی برای خیلی از افراد یک رویا باشد تا واقعیت.

با دانستن چند نکته و راه چاره می توانید رویای تنها سفر کردن را برای خود محقق سازید. تنها سفر کردن همواره به معنای هزینه های کمرشکن نیست. در این مطلب با مهمترین نکته های مربوط به تنها سفر کردن برای پایین آوردن سطح هزینه ها آشنا می شوید. در ادامه با مجله فارس کلوب همراه باشید.

به جزئیات دقت کنید

خیلی از خدمات و امکاناتی که مراکز گردشگری و هتل ها به افرادِ تنها ارائه می گردد، شامل هزینه های اضافی می باشند، چرا که بیشتر این خدمات برای گروه های دو نفره و یا بیشتر طراحی شده اند و شما برای جبران مبلغ خسارت عموما مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری هستید. در واقع تمام هیجان و ماجراجویی تنها سفر کردن در مقابل این موضوع قرار می گیرد که شما برای شخصی که با شما سفر نمی کند هم مجبور به پرداخت هزینه اضافی می باشید.

برای جلوگیری از بروز چنینی مشکلاتی، از سوال کردن نترسید. گاهی اوقات همکاری با موسسات برگزار کننده تور ارزان تر از برنامه ریزی و رزرواسیون انفرادی است. کافی است محاسبات را خودتان انجام دهید و در نهایت هر قیمتی که برایتان مناسب تر بود را انتخاب کنید.

از تکنولوژی بهره ببرید.

این که یک کوله پشتی پشتتان بیاندازید و اولین بلیط به اولین مقصد ناشناخته را بدون داشتن اطلاع قبلی یا بدون حمل گجت های الکترونیکی تهیه کنید بیشتر شبیه فیلم هاست، البته حتی در فیلم ها هم دیگر چنین چیزی را مشاهده نمی کنیم. اگر می خواهید هزینه های سفر انفرادی خود را به حداقل برسانید، باید با تکنولوژی آشتی نموده باشید. می توانید رزرو بلیط هواپیما و هتل خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

بعلاوه اطلاعاتی درباره شهری که قرار است به آن وارد شوید و نکات مهم سفر کردن از زبان دیگر مسافرها همه در این سایت ها وجود دارند که همگی به هنگام سفر به کمکتان خواهد آمد. داشتن گوشی هوشمند برای جستجوی برترین قیمت ها، برترین رستوران ها، پیدا کردن برترین جهت و… یکی از واجبات سفرهای انفرادی است. وقت هایی که در هتل یا کافه ها استراحت می کنید، لپ تاپ خود را بیرون بیاورید و ادامه جهت و مکان هایی که قرار است از آن ها بازدید کنید را برنامه ریزی کنید.

گروه پیدا کنید

سفر انفرادی به این معنی نیست که محکوم هستید همواره تنها باشید. گاهی اوقات پیش می آید که با مسافران یا حتی محلی های یک مکان آشنا می شوید و از آن پس سفر خود را به صورت گروهی ادامه می دهید. این کار نه تنها از هزینه های سفر می کاهد، بلکه لذت آشنا شدن با آدم های متفاوت و تبادل دیدگاه ها و نقطه نظرات مختلف با ملیت های سرتاسر جهان را به شما می دهد که خود موهبت بزرگی است. خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی

بدیهی است که در انتخاب افرادی که با آنها سفر می کنید باید نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا از هر گونه اتفاق ناخوشایند احتمالی پیشگیری نموده باشید.

لذت سفر کردن انفرادی را هر کسی نمی تواند درک کند، و حقیقتا کسانی که این نوع سفر را ترجیح می دهند، رابطه آرامش بخش و صلح آمیزی با خود دارند. با این حال معاشرت با آدم های اطراف را نباید از دست داد و نباید فراموش کرد که انفرادی سفر کردن به معنای تنها بودن نیست. پس از صحبت کردن با غریبه ها نترسید و به جهانی اطرافتان پل بزنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "تنها سفر کردن و دغدغه هزینه های هنگفت آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها سفر کردن و دغدغه هزینه های هنگفت آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید