برترین زمان سفر به مالدیو

به گزارش فارس کلوب، مالدیو به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در دنیا شناخته می گردد که در آنجا می توان از مناظری گرمسیری بسیار زیبا و تماشایی و سفری لوکس لذت برد. در ادامه همراه با ما باشید تا به آنالیز برترین زمان سفر به مالدیو بپردازیم.

برترین زمان سفر به مالدیو

برترین زمان برای سفر به مالدیو در فصل خشک از ماه دسامبر تا آوریل (از آذر تا فروردین) است. بدون شک، این زمان اوج فصل گردشگری در اینجا نیز به شمار می رود و به طبع آن، علاوه بر شلوغی زیاد، قیمت ها نیز افزایش چشمگیری دارند. بنابراین اگر قصد سفری ارزان دارید، حتما زمان دیگری را برای سفر به مالدیو انتخاب کنید.

البته باید توجه داشت که با توجه به جاذبه ها و تفریحاتی که می خواهید در مالدیو انجام بدهید، باید زمان سفر خود را انتخاب کنید. بعضی از افراد حاضر هستند تا هزینه بیشتری برای سفر در فصل خشک بپردازند چراکه در فصل بارندگی، فعالیت ها و تفریحات فضای باز محدود می شوند. با این حال، سفر در فصل بارانی به مالدیو نیز مزیت های خاص خودش را دارد که از جمله آن ها می توان به غروب های خارق العاده پس از بارش باران اشاره نمود.

آب وهوای مالدیو

آب وهوا در مالدیو به وسیله دو مونسون به دو فصل متمایز تقسیم می گردد که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

مونسون خشک شمال شرقی از ماه ژانویه تا مارس (دی تا اسفند): از این فصل در مالدیو به عنوان فصل خشک یاد می گردد اما این به معنای آن نیست که در این زمان باران نمی بارد. واقعیت آن است که در این زمان، هوا ثبات بیشتری دارد و احتمال بارش باران کمتر است. البته باید توجه داشت که رگبارهای کوتاه بعدازظهری و عصرگاهی در جزایر مرجانی جنوبی به کرات رخ می دهند. اگر می خواهید که از باران اجتناب کنید، برترین زمان برای سفر ماه فوریه و مارس در بخش های شمالی است. دسامبر و آوریل (آذر و اردیبهشت) نیز به عنوان ماه های میان دو مونسون شناخته می شوند و در آن موقع، آب وهوا غیرقابل پیش بینی است.

مونسون مرطوب و پر از باد جنوب غربی از میانه ماه مه تا نوامبر (خرداد تا آبان): این مونسون بیشتر برای دوره های طوفانی شدید خود شناخته می گردد و این طوفان ها ممکن است کوتاه باشند یا اینکه چندین روز به طول بیانجامند. در این موقع از سال، آب وهوا غیر قابل پیش بینی است و شرایط ممکن است در عرض چند دقیقه تغییر کند. البته در مالدیو و در فصل بارانی، بیشتر باران ها به هنگام شب رخ می دهد.

با وجود اینکه آب وهوای مالدیو به دو فصل خشک و بارانی تقسیم می گردد اما باید توجه داشت که جزایر مالدیو از شمال تا جنوب در فاصله ای 800 کیلومتری پراکنده شده اند و این به معنای آن است که آب وهوا در بخش های مختلف مالدیو ممکن است متفاوت باشد و این تفاوت حتی در جزیره های نزدیک به یکدیگر نیز ملموس خواهد بود. جزایر جنوبی نسبت به جزایر شمالی بارش سالیانه بیشتری دارند. هر چند، در فصل بارانی، جزایر جنوبی شاهد باران کمتری هستند و بیشتر روزها آفتابی و بادهای ملایم است.

از آنجا که جزایر مالدیو در ناحیه خط استوا قرار گرفته اند، دمای هوای آن تغییرات زیادی ندارد. هوا در اینجا در تمام سال گرم است و میانگین دمای هوا نیز در شب به 25 درجه سلسیوس و در طول روز به بالای 31 درجه سلسیوس می رسد. سطح رطوبت نیز همواره بالای 80 درصد است. دمای آب های پیرامون جزایر مالدیو نیز میانگین دمای 28 درجه سلسیوس را دارند.

برترین زمان برای غواصی در مالدیو

غواصی یکی از تفریحات بسیار جالب و خارق العاده ای است که در مالدیو می توانید تجربه کنید. در این جزایر، مکان های بسیار خوبی برای غواصی وجود دارند که در سطح دنیا مشهور هستند. البته باید توجه داشت که بسته به فصل، شفافیت آب و بعلاوه تنوع زیست محیطی در این آب ها تغییر می نماید.

در فصل خشک، شفافیت آب بسیار زیاد است و این موضوع در جزایر شمالی بسیار ملموس تر است. فوریه برترین زمان برای غواصی در اینجا به شمار می رود. هر چند، فصل بارانی از ماه مه تا اکتبر در مالدیو و به خصوص بخش جنوب غربی آن برای مشاهده کوسه ها و سفره ماهی ها زمان بهتری است. وجود پلانکتون های زیاد در این موقع سال باعث جذب سفره ماهی ها می گردد.

مالدیو به عنوان یکی از معدود مکان ها در دنیا شناخته می گردد که در آنجا امکان مشاهده کوسه نهنگ وجود دارد. این کوسه های بسیار بزرگ عمدتا در بخش غربی مالدیو و از ماه مه تا دسامبر حضور دارند و تا ماه آوریل نیز در بخش شرقی ماندگار هستند. در منطقه ساحلی محافظت شده جزیره مامیجیلی (Maamigili Island) در تمام سال امکان تماشای کوسه نهنگ ها وجود دارد.

چه زمانی برای سفر به مالدیو بهتر است؟

اگر در پی سفر در آب وهوایی خوب به مالدیو هستید، بهتر است در فصل خشک از ماه دسامبر تا آوریل به اینجا سفر کنید. با این حال، در این موقع از سال، هزینه های سفر و اقامت بسیار زیاد است.

ارزان ترین ماه برای سفر به مالدیو کدام است؟

مالدیو به عنوان یک مقصد گردشگری لوکس و گران شناخته می گردد و این موضوع در تمام سال وجود دارد اما ماه سپتامبر برترین زمان برای پیدا کردن هتل ها و پروازهای خوب و ارزان به شمار می رود. البته این ماه به عنوان اوج فصل بارانی شناخته می گردد و آب وهوای آن غیر قابل پیش بینی است.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برترین زمان سفر به مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید