تشخیص سرطان پروستات با آزمایش ژنتیک

به گزارش فارس کلوب، پژوهشگران اکنون درنظر دارند برای مشخص آن که آزمایشات ژنتیکی تا چه اندازه در نجات جان مردم موثر است، این آزمایش را روی 5000 مرد انجام بدهند.

تشخیص سرطان پروستات با آزمایش ژنتیک

پژوهش های جدید نشان می دهد آزمایش ژنتیک سرطان پروستات در مطب پزشک عمومی می تواند این بیماری را در مراحل اولیه در مردان به ظاهر سالم، تشخیص دهد. هدف این پژوهش که روی 307 مرد 55 تا 69 سال انجام گرفت، مشخص احتمال بروز سرطان پروستات در آن ها بود.

از میان داوطلبان، هجده مرد که در شاخص ده درصدی، محتمل ترین افراد برای ابتلا به سرطان پروستات بودند، موافقت کردند تحت آزمایشات ام آر آی و نمونه برداری قرار گیرند.

تیم انستیتوی مطالعات سرطان بیمارستان رویال مارزدن وابسته به نظام درمان عمومی بریتانیا می گوید در بیش از یک سوم نمونه ها - هفت نفر از هجده نفر - سرطان پروستات ردیابی شد که در یک مورد تومور آن به اندازه یک ذره ماسه بوده است.

پژوهشگران اکنون درنظر دارند برای مشخص آن که آزمایشات ژنتیکی تا چه اندازه در نجات جان مردم موثر است، این آزمایش را روی 5000 مرد انجام بدهند.

پرفسور پل وُرکمَن، رئیس انستیتوی مطالعات سرطان می گوید: این پژوهش ها مقدماتی و البته بسیار هیجان انگیز است که برای نخستین بار در بریتانیا نشان می دهد آزمایش ژنتیک سرطان پروستات ممکن، امن و بالقوه موثر است. بسیار عالی است که می بینیم این مطالعات به گونه ای گسترده تر اجرا شده و درصورت موفقیت، نشان می دهد که آزمایش ژنتیک می تواند بالقوه جان انسان ها را نجات دهد.

پژوهش گران می گویند آزمایش ژنتیک، معالجه سرطان پروستات را در مراحل اولیه ممکن نموده است و این بیماری اکنون به درمانی راحت تر با عوارض جانبی کمتری احتیاج دارد. هزینه این مطالعات از طرف نهاد پژوهش سرطان بریتانیا، انستیتوی ملی مطالعات درمانی و شورای پژوهش های اروپایی تامین شده است.

رِمی اسمیت 59 ساله، یکی از داوطلبانی که برای او تشخیص سرطان پروستات داده شد، می گوید در ابتدا شوکه شده و سپس احساس آرامش نموده است: خوشحالم که این بیماری در مراحل بسیار اولیه تشخیص داده شد.

فکر می کنم اکنون در شرایط بسیار بهتری برای تصمیم گیری در خصوص گزینه های درمانی آینده هستم. در عین حال خوشحالم که بخشی از مطالعاتی هستم که در زندگی بسیاری مرد ها در آینده موثر خواهد بود.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "تشخیص سرطان پروستات با آزمایش ژنتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سرطان پروستات با آزمایش ژنتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید