توزیع بیش از 11 هزار و 500 تُن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی

به گزارش فارس کلوب، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری 17 هزار تُن کود برای اراضی کشاورزی تأمین شده است.

توزیع بیش از 11 هزار و 500 تُن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: برنامه ابلاغی امسال تامین، و توزیع 50 هزار تن انواع کود های اوره، فسفاته و پتاسه است که با برنامه ریزی مناسب 100 درصد برنامه ابلاغی را اجرایی خواهد شد.

محسن نظام دوست گفت : تا به امروز حدود 33 درصد برنامه ابلاغی محقق شده و علاوه بر توزیع کود مورد احتیاج کشاورزان، 8 هزار تن انواع کود های کشاورزی نیز ذخیره شده است.

او گفت: همه کود های مورد احتیاج استان فقط از کارخانه پتروشیمی خراسان تأمین و خریداری می گردد.

به گفته نظام دوست هیچ مسئله ای در تامین کود مورد احتیاج کشاورزان وجود ندارد و به هر مقدار که حواله دریافت کود به وسیله کشاورزان به کارگزاران تامین نهاده های کشاورزی این شرکت در سراسر استان ارائه گردد، کود تحویل خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در ادامه گفت: با توجه به کاهش قیمت کود های فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کود ها در امسال، به طور قطع سال پرمصرفی را در مصرف کود های کشاورزی داشته و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقاء یابد.

به گفته نظام دوست قیمت هر کیسه کود پتاسه و فسفاته از 500 هزار تومان با 40 درصد کاهش با قیمت 300هزار تومان به کشاورزان تحویل می گردد.

او گفت : کود اوره که در فصل سرک استفاده می گردد از 65 هزار تومان به 99 هزار تومان افزایش یافت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: امسال تأمین کود 14 درصد و در توزیع شهرستانی 9 درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پارسال 35 هزار و 670 تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان توزیع شد که بیشترین مقدار با 32 هزار تن مربوط به کود اوره بوده است.

خراسان شمالی با دارا بودن 344 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و 82 هزار بهره بردار به عنوان یکی از قطب های فراوری انواع محصولات کشاورزی محسوب می گردد.

فارس کلوب خراسان شمالی بجنورد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توزیع بیش از 11 هزار و 500 تُن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بیش از 11 هزار و 500 تُن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید