حضور روبوتاکسی های پیشرفته طی سال های آینده در دبی

به گزارش فارس کلوب، طبق گفته شرکت خودروسازی کروز(Cruise) ناوگان روبوتاکسی خودران بدون راننده در آینده نزدیک و از اوایل سال 2023 خواهند توانست مسافران را به اطراف دبی منتقل نمایند.

حضور روبوتاکسی های پیشرفته طی سال های آینده در دبی

به گزارش فارس کلوب و به نقل از دیلی میل، این شرکت توسط شرکت جنرال موتورز و هوندا پشتیبانی می گردد و میخواهد از وسایل نقلیه کاملاً خودران اوریجین(Origin) خود که برای اولین بار در سال 2019 رونمایی شد، در مرحله آزمایشی در دبی در سال 2023 استفاده کند.

اگر این آزمایشات موفقیت آمیز باشد، کروز میخواهد پس از آن خدمات درخواست سواری(ride-hailing service) را در شهر امارات متحده عربی راه بیندازد اگرچه تاریخ خاصی برای آن تعیین نشده است.

اوریجین(Origin) یک وسیله نقلیه کاملاً خودران است و فاقد هرگونه ابزار کنترلی مانند فرمان یا پدال که در سایر اتومبیل های خودران دیده می گردد، است.

کروز می گوید هدفش این است که تا سال 2030 بیش از چهار هزار وسیله نقلیه اشتراکی در دبی فعالیت نمایند. با این حال اگرچه این شرکت وسایل نقلیه خود را در دبی آزمایش می نماید اما امیدوار است که بتواند قبل از سال 2023 اولین سرویس روبو تاکسی(robo-taxi) کاملاً تجاری خود را در سانفرانسیسکو نیز راه اندازی کند.

اوریجین فاقد پدال، موتور و فرمان است و وسیله نقلیه ای کاملاً برقی است که می تواند همزمان چهار مسافر را حمل کند. این وسیله نقلیه همانند جعبه به اندازه یک خودرو شاسی بلند عظیم با درهای کشویی در هر طرف است و از نظر ظاهری، شبیه به خودرویی مابین یک مینی ون و اس یو وی بدون فرمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور روبوتاکسی های پیشرفته طی سال های آینده در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور روبوتاکسی های پیشرفته طی سال های آینده در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید