در تعطیلی عید غدیر کجا برویم؟

به گزارش فارس کلوب، اگر از همین الان در پی برنامه ریزی برای تعطیلات هستید، برایتان پیشنهادهای جذابی داریم! چند مقصد برای تعطیلات این هفته را بشناسید و به جاهای دیدنی کشور فکر کنید.

در تعطیلی عید غدیر کجا برویم؟

روزهای آخر هفته و تعطیلات پیش رو فرصت خوبی است تا همراه با خانواده به شهرهای زیبا و تماشای کشورمان سفر کنید. در این مطلب از فارس کلوب، چند مقصد گردشگری در فصل تابستان را معرفی می کنیم. امیدواریم به آن ها سفر کنید و لحظات خوشی را سپری نمایید.

سرخط سفرها، شمال!

وقتی صحبت از تعطیلات و سفر به میان می آید، شمال اولین گزینه ای است که به فکر مان می رسد. چرا؟ خب معلوم است؛ هم دریا دارد و هم ساحل، آب وهوایش برای سرگرمی و چادر زدن و طبیعت گردی خوب است، با تهران (و بسیاری از شهرهای دیگر) فاصله زیادی ندارد. یکی از این مقاصد شهر زیبای رشت است.

رشت و جاهای تماشای آن

حالا که مسافرت هستید، حرف اول را باید سرگرمی و آرامش بزند. درست است که در شهرهای شمالی، حتی قدم زدن در یک خیابان پر درخت هم می تواند یک سرگرمی به حساب بیاید؛ اما بهتر است که بازدید از جاهای سرگرمیی معروف را هم تجربه کنید.

  • پارک جنگلی سراوان رشت
  • بازار رشت
  • آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی
  • مدرسه شاپور
  • کاروانسرای لات
  • عمارت کلاه فرنگی
  • ماسوله و قلعه رودخان

سری هم به غرب ایران بزنیم

تابستان گرم سال جاری فقط با سفر به نقاط خنک تر قابل تحمل است. پس به شما پیشنهاد می کنیم در این تعطیلات به شهری مثل همدان نیز سر بزنید.

همدان مقصدی خنک برای سفر تابستانی

بدون اغراق، همدان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است. اگر به هر نقطه سرگرمیی همدان بروید، یک بخش تاریخی هم در آن می بینید.

دشت میشان: میشان یک دشت سرسبز و زیبا در دامنه های کوه الوند است و کوه نوردان هم آنجا را خیلی دوست دارند. در جهت این دشت کتیبه هایی از عهد هخامنش وجود دارد.

جاهای تاریخی همدان

  • غار علی صدر
  • آرامگاه بوعلی سینا
  • حمام تاریخی قلعه
  • آرامگاه باباطاهر
  • تپه هگمتانه
  • موزه تاریخ طبیعی همدان

سفر به ترکمن صحرای نجیب

ترکمن صحرا منطقه ای خوش آب وهوا و زیبا در شمال شرق کشور است که بخش هایی از خراسان شمالی و گلستان را نیز شامل می گردد. تمامی شهرها در ترکمن صحرا گردشگرپذیر بوده و اقامتگاه هایی دارد که برای طبیعت گردان و گردشگران تجهیز شده است. اما بیشتر مسافران دوست دارند که در یورت اقامت نمایند.

یورت خانه افراد ترکمن است که کلبه ای گرد بوده و استعاره از روزگار و فلک را به بیننده القا می نماید. در یورت ها جایگاه افراد خانواده معین است و هر کسی در جایگاه خود می نشیند.

سفر به تالش و سوباتان، ییلاق ایران

ییلاق سوباتان یکی از منطقه ها بسیار تماشای و مجذوب کننده تالش است که در زبان تالشی آن را سووتون نیز می نامند. سوباتان در شمال غربی تالش قرار گرفته و پوشیده از چمنزارها و گلزارهای سرسبز و زیباست که در کنار دام ها، اسب ها و چشمه های گوارا یک نقاشی بی نظیر طبیعی را خلق نموده است.

کردستان و جشنواره های لذیذ

استان کردستان در یک منطقه کوهستانی با رودخانه ها، کوه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی دست نخورده و بکر و دشت های سرسبز قرار گرفته و در کنار مردم خونگرمی که دارد، یک مقصد سفر مناسب محسوب می گردد.

یکی از جشن هایی که در این منطقه برگزار می گردد جشنواره غذا های تابستانی است که شرکت نمایندگان از تمام نقاط استان کردستان به سنندج سفر می نمایند و با غذا های گوناگون و محلی و بعلاوه شیرینی های مجذوب کننده و لذیذ منطقه، این جشنواره را برگزار می نمایند. تنها غذای بنفش دنیا، جاذبه گردشگری خراسان را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، مکان هایی دنج برای خلوت کردن در مرکز را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "در تعطیلی عید غدیر کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تعطیلی عید غدیر کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید