راهنمای خرید آب مرکبات گیر؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ها

به گزارش فارس کلوب، نوشیدن روزانه یک لیوان آب مرکبات تازه در فصل زمستان می تواند خیال شما را از سلامت سیستم ایمنی بدن راحت کند. مخصوصا اگر در کلان شهرها یا مرکز زندگی کنید می دانید که نوشیدن آب مرکبات در روزهای سرد سال که آلودگی هوا بیداد می نماید می تواند کمی نفس تان را باز کند. آب مرکبات کارخانه ای معمولا آنقدر که باید تازه نیستند و پر از مواد نگهدارنده هم هستند که می تواند به بدن آسیب برساند. پس بهتر است آب پرتقال و لیموی تازه بخورید، اما هزینه خرید روزانه یک لیوان آب میوه تازه هم بالا است. پس باید به فکر یک راه چاره اساسی باشید. خرید یک آب مرکبات گیر دستی یا برقی می تواند تمام مسائل را حل نماید.

راهنمای خرید آب مرکبات گیر؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ها

در این مطلب از فارس کلوب مگ می خواهیم همه آنچه که باید برای خرید یک آب مرکبات گیر دستی و برقی بدانید را بگوییم. بعلاوه قرار است چند مدل از آب مرکبات گیر محبوب در بازار را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید دارید، کار تصمیم گیری را برایتان آسان نموده باشیم.

در این مطلب می خوانید:

آبمیوه گیری و آب مرکبات گیر چه تفاوتی با هم دارند؟

6 نکته که باید برای خرید آب مرکبات گیر به آن ها توجه کنید

انواع آب مرکبات گیر

محبوب ترین آب مرکبات گیر در بازار

4 ترفند برای بهتر آب گرفتن مرکبات

آبمیوه گیری و آب مرکبات گیر چه تفاوتی با هم دارند؟

دستگاه های آبمیوه گیری تیغه هایی دارند که میوه و سبزیجات را خرد می نمایند و سپس در بخشی آبگیری به سرعت می چرخانند تا پوست و دانه ها جدا شده و آبِ میوه باقی بماند. در این فرآیند تمام پالپ میوه از بین می رود و یک آبمیوه شفاف خواهید داشت. بعلاوه طعم و عطر پوست میوه هم با آبمیوه مخلوط می گردد. به همین علت اگر از آن ها برای گرفتن آب مرکبات بهره ببرید نتیجه چندان رضایت بخش نخواهد بود.

اما آب مرکبات گیر با فشاری که به وسیله سرِ آبگیری به بافت نرم میوه وارد می نماید، تمام آب داخل پالپ ها را خارج نموده و میزان مناسبی از پالپ نرم شده را با آبمیوه مخلوط می نماید. اگر از آب مرکبات گیر برقی بهره ببرید می توانید میزان پالپی که با آبمیوه مخلوط می گردد را معین کنید تا نتیجه همان چیزی باشد که دوست دارید. بعلاوه با یاری دستگاه آبگیری مخصوص مرکبات عطر و طعم پوست به آبمیوه اضافه نمی گردد و می توانید مطمئن باشید در حین نوشیدن تلخی و اسانس پوست را در دهانتان حس نمی کنید.

6 نکته که باید برای خرید آب مرکبات گیر به آن ها توجه کنید

برای خرید یک آب مرکبات گیر مناسب باید به ترتیب به 6 نکته ساده توجه کنید تا بتوانید برترین محصول موجود در بازار را براساس احتیاجتان انتخاب کنید.

قیمت

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید بودجه ای است که در اختیار دارید. وقتی حداقل و حداکثر هزینه ای که می توانید برای خرید یک آب مرکبات گیر پرداخت کنید را معین کنید، می توانید دسته محصولاتی که باید آنالیز کنید را معین کنید.

روش تمیز کردن

مرکبات کوچک و بزرگ پر از پالپ هستند و این پالپ ها در گوشه وکنار دستگاه می چسبند. فرقی ندارد یک آب گیر دستی می خرید یا برقی، بالاخره پالپ ها یک جایی می چسبند. به همین علت باید محصولی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز می گردد.

میزان صدای فراوریی (در خرید آب مرکبات گیر برقی)

قطعا دوست ندارید هر بار که می خواهید یک لیوان آب پرتقال بخورید بعد از روشن کردن دستگاه، صدای آزاردهنده و بلندی را تحمل کنید. پس حتما در زمان انتخاب محصول میزان صدای فراوریی آن را هم آنالیز کنید. هرچه دستگاه کم صداتر باشد کار با آن لذتبخش تر است.

سرعت آب گیری

در مدل دستی، آب گیرهایی که اهرم دارند با سرعت بیشتری آب مرکبات را می گیرند. پس اگر بودجه کافی دارید، حتما به سراغ دستگاه های اهرم دار بروید. اگر هم قرار است یک آب مرکبات گیر برقی خریداری کنید حتما به سرعت موتور و روش چرخیدن آن توجه کنید. آب گیری هایی که سر آن ها دو طرفه می چرخد با سرعت بیشتری نسبت به سری های یک طرفه آب مرکبات را خارج می نمایند.

ابعاد دستگاه

اگر آشپزخانه کوچکی دارید این مورد را با دقت زیاد آنالیز کنید. اگر دوست ندارید دستگاه آب گیری شما همواره روی پیشخوان باشد، علاوه بر فضایی که روی پیشخوان اشغال می نماید باید به ارتفاع آن هم توجه کنید تا مطمئن شوید در کابینت جای می گیرد.

طول سیم دستگاه (در خرید آب مرکبات گیر برقی)

سیم برق دستگاه نه باید خیلی بلند باشد نه خیلی کوتاه. اگر سیم خیلی بلند باشد ممکن است به وسایل روی میز گیر کند و باعث بهم ریختگی یا افتادن آن ها گردد. اگر هم سیم خیلی کوتاه باشد باید همواره در نزدیک ترین حالت به پریز برق از آن بهره ببرید. به غیر از این، باید طول سیم دستگاه را بر اساس احتیاج خودتان آنالیز کنید. باید ببینید محلی که قرار است آب مرکبات گیر قرار بگیرد چقدر با پریز برق فاصله دارد و آیا می توانید از سیم رابط بهره ببرید یا نه.

انواع آب مرکبات گیر

به طور کلی دو دسته آب مرکبات گیر داریم، دستی و برقی. اما هر دسته در خود تنوع زیادی دارد که نه تنها قیمت محصول را معین می نماید، بلکه نوع کاربری آن را هم معین می نماید.

آب مرکبات گیر دستی: از این مدل می توانید در هر مکانی بهره ببرید و احتیاج به اتصال به برق ندارد. میزان آب مرکبات گیر دستی از کوچک، مناسب برای لیمو ترش سنگی، تا بزرگ که برای گرفتن آب گریپ فروت مناسب است در بازار وجود دارد.

پس شما می توانید با توجه به احتیاجتان یکی از این مدل ها را انتخاب کنید. یک دسته از آب مرکبات گیرهای دستی هم اهرم بزرگی دارد که با فشار دادن آن می توانید آب میوه را بگیرید. با این مدل می توانید آب میوه های دیگر، مثل انار، را هم بگیرید. نقطه ضعف این مدل، باقی ماندن کمی آب در تفاله میوه است که به هیچ شکلی نمی توانید آن را خارج کنید.

آب مرکبات گیر برقی: این مدل با اتصال به برق کار می نماید و برای گرفتن آب مرکبات احتیاجی به ایجاد فشار با دست ندارد. برخی از آب مرکبات گیرهای برقی شبیه به مدل دستی، از یک سر چرخنده و یک پارچ که زیر آن قرار گرفته تشکیل شده است و جای زیادی اشغال نمی نماید، یعنی می توانید به راحتی آن را در کابینت لیوان ها هم قرار دهید.

اما برخی دیگر ظاهری شبیه به یک آبمیوه گیری کامل دارد که فضایی به همان میزان اشغال می نماید. اگر می خواهید از این مدل بهره ببرید بهتر است محصولی را بگیرید که پایه ضدلغزش داشته باشد. اگر محصولی با این مدل پایه پیدا نکردید حتما آب مرکبات گیر را روی کانتر آشپزخانه ثابت کنید، حتی اگر می توانید پایه آن را روی کانتر نصب کنید، تا در زمان کار جابه جا نگردد.

محبوب ترین آب مرکبات گیر در بازار

حالا که با دسته بندی کلی انواع آب مرکبات گیر و نکاتی برای استفاده بهتر از آن ها آشنا شده اید بهتر است با هم محبوب ترینِ آن ها در بازار را آنالیز کنیم.

آب مرکبات گیر دستی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، این مدل با نیروی دست و بازوی شما کار می نماید و احتیاجی به برق ندارد. از مزیت های این مدل آب مرکبات گیر این است که می توانید آن را به راحتی با خود به مسافرت هم ببرید تا اگر در مقصد احتیاج به نوشیدن آب میوه تازه یا آب لیموی تازه برای چای و غذا داشتید، به راحتی بتوانید آن را تهیه کنید.

لیمون - مدل Citrus

این محصول به شکل کلاسیک ساخته شده و فقط 205 گرم وزن دارد. اجزای تشکیل دهنده آن یک سر مخصوص فشار دادن مرکبات برای خارج شدن آب و یک پارچ از جنس اکرولیک و ضد خش است. با فشار دادن مرکبات روی سری مخصوص آب در پارچ جمع می گردد و پالپ و هسته ها روی قسمت صافی باقی می مانند.

آب مرکبات گیر دستی لیمون مدل Citrus

80,000 تومان

مشاهده و خرید

آیدیش - مدل ar 1131

این محصول به علت میزان بزرگ و اهرم هایی که دارد قابلیت گرفتن آب انواع مرکبات در هر میزان ای را دارد. بعلاوه شما می توانید با آن آب انار هم تهیه کنید. جنس بدنه این آب مرکبات گیر ایستاده از چدن و جنس پیاله آن از استیل است. شما می توانید تمام قسمت های این آب مرکبات گیر را از هم جدا کنید و به خوبی بشویید. اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا اهل نوشیدن روزانه آبمیوه هستید، خرید این محصول یک انتخاب عالی است.

آب مرکبات گیر دستی آیدیش کد ar 1131

2,100,000 تومان

مشاهده و خرید

ردفلاور - مدل A207

این آب مرکبات گیر دستی، که از جنس استیل ساخته شده است، برای گرفتن آب لیموهای کوچک یا قطعات خرد شده مرکبات مناسب است. از این محصول بیشتر برای آشپزی یا گرفتن آب لیموی تازه برای چای و دمنوش استفاده می گردد.

آبلیموگیر دستی ردفلاور مدل A207

177,000 تومان

مشاهده و خرید

دافنی - مدل DA1211

طراحی این محصول به شکلی است که می توانید با یاری آن آب کوچک ترین لیموها تا بزرگ ترین گریپ فروت ها را بگیرید. با فشار دادن سر این محصول در وسط مرکبات و چرخاندن آن، به میوه فشار آمده و تمام آب آن خارج می گردد. این محصول از پلاستیک ساخته شده و طراحی ارگونومیک دسته آن از خستگی مچ در حین استفاده جلوگیری می نماید.

آب مرکبات گیر دستی دافنی کد DA1211

109,000 تومان

مشاهده و خرید

پرتقال - مدل 123

یک آب مرکبات گیر کوچک که فضایی به میزان یک پیاله اشغال می نماید و فقط 118 گرم وزن دارد. از درپوش این محصول می توانید برای نگه داشتن مرکبات و فشار دادن آن ها روی سر آب گیر بهره ببرید تا فشار کمتری به دست تان وارد گردد. جنس این آب مرکبات گیر از پلاستیک است و تمام قسمت های آن را می توانید به راحتی بشویید.

آب مرکبات گیر دستی مدل پرتقال کد 123

24,900 تومان

مشاهده و خرید

آب مرکبات گیر برقی

کار با این دسته راحت تر است چون هم احتیاجی به زور بازو ندارد و هم سرعت آبگیری بالاتری دارد. بعلاوه می تواند تا آخرین قطره آب میوه را خارج کند. آب مرکبات گیرهای برقی در میزان ها و شکل های مختلفی فراوری شده اند. از ساده و کلاسیک گرفته تا پیشرفته که حتی پرتقال ها را هم نصف می نماید. حالا با هم 3 مدل از پرطرفدارترین محصولات بازار را آنالیز می کنیم تا ببینیم علت محبوبیت آن ها چه بوده است.

پارس خزر - مدل PULB

اولین رتبه در فهرست محبوب ترین ها متعلق به برند ایرانی پارس خزر است. طراحی این محصول به شکل کلاسیک است، یعنی یک پارچ مدرج دارد که سرِ آبگیری روی آن نصب می گردد که با قرار دادن مرکبات نصف شده روی آن، آبگیری انجام می گردد. سر آبگیری چرخش دو طرفه دارد تا بتواند تمام آب میوه را خارج کند. کار با این دستگاه با یاری دکمه فشاری که روی آن قرار گرفته است انجام می گردد. این محصول برای آبگیری مرکبات کوچک مناسب است و برای شست وشوی قسمت های مختلف آن هم می توانید از ماشین ظرفشویی بهره ببرید.

آب مرکبات گیری پارس خزر مدل PULP

مشاهده کالا

براون - مدل CJ3050

آب مرکبات گیر براون، که برای گرفتن آب مرکبات کوچک ساخته شده است، یک سر آبگیری دارد و مخزن ذخیره آب میوه ندارد. برای جمع کردن آب مرکبات باید یک لیوان یا پارچ مناسب زیر بخش خروجی قرار دهید. سیستم ضدچکه استفاده شده در این محصول از پوسیدگی بخش های مختلف آن جلوگیری می نماید. با گذاشتن درپوش این محصول در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، می توانید از آلوده شدن سر آبگیری با گردوغبار جلوگیری می گردد.

آب مرکبات گیری براون مدل CJ3050

1,730,000 تومان

مشاهده و خرید

میگل - مدل GCS 90

سومین آب مرکبات گیر برقی محبوب در بازار فراوری شرکت خوش نام میگل است. این محصول دو سرِ آبگیری دارد و آب مرکبات را هم در مخزن مخصوص آب میوه می ریزد. ویژگی قابل توجه در این محصول صفحه ای است که در وسط درپوش قرار گرفته است. شما می توانید با یاری این صفحه، مرکباتی که در بخش مخصوص بین دو سرِ آبگیری قرار گرفته است را نصف کنید و سپس روی سری ها بگذارید و درپوش را ببندید تا کار آبگیری انجام گردد. درواقع برای نوشیدن آب مرکبات با یاری میگل، احتیاجی به هیچ وسیله ای به غیر از خودِ آب مرکبات گیر میگل ندارید.

آب مرکبات گیر میگل مدل GCS 90

مشاهده کالا

4 ترفند برای بهتر آب گرفتن مرکبات

درست است که آب مرکبات گیرهای برقی می توانند بیشترین میزان آب میوه را از مرکبات خارج نمایند اما با انجام این 4 کار می توانید مطمئن باشید که دیگر حتی 1 قطره هم آب میوه هدر نمی رود و تمام آن در لیوان شما وارد می گردد.

از یک دستگاه آبگیری بهره ببرید. فرقی ندارد یک آب مرکبات گیر چوبی قدیمی باشد یا آخرین مدل آب مرکبات گیری برقی، با استفاده از این وسایل می توانید آب بیشتری نسبت به فشار دادن مرکبات با دست خالی داشته باشید.

مرکبات را در مایکروویو بگذارید. با قرار دادن مرکبات به مدت 20 تا 30 ثانیه در مایکروویو باعث نرم شدن بافت داخلی آن می شوید و همین موضوع به خروج تمام آب میوه در زمان آبگیری یاری می نماید. فقط نباید فراموش کنید که مرکبات بعد از خروج از مایکروویو باید خنک شوند تا پوست دستتان دچار سوختگی نگردد.

مرکبات را روی پیشخوان بغلتانید. با غلتاندن آن ها روی پیشخوان و کمی فشار وارد کردن می توانید پره های داخلی مرکبات را باز کنید تا به راحتی آب داخل پالپ ها خارج گردد.

از چنگال بهره ببرید. بعد از نصف کردن مرکبات ابتدا یک چنگال را داخل میوه فرو نموده و کمی بچرخانید، سپس از دستگاه آبگیری بهره ببرید. با این کار پره های داخل میوه سست و پالپ ها کمی آزاد می شوند و در نتیجه، آب بیشتری از میوه خارج می گردد.

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

برای گرفتن یک فنجان آب پرتقال به چند پرتقال احتیاج داریم؟

در هر پرتقال یک سوم تا یک چهارم فنجان آب وجود دارد، به همین علت برای هر فنجان آب پرتقال باید 3 پرتقال بزرگ یا 4 پرتقال میانه را آب بگیرید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید آب مرکبات گیر؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آب مرکبات گیر؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید