ظرفیت تسهیلات اشتغال خانگی در مشهد هشت برابر شد

به گزارش فارس کلوب، فرماندار مشهد گفت: پارسال اندازه تخصیص تسهیلات برای ایجاد کسب و کارهای خانگی در این شهرستان، 70 میلیارد ریال بود که امسال این ظرفیت به 540 میلیارد ریال افزایش یافته است.

ظرفیت تسهیلات اشتغال خانگی در مشهد هشت برابر شد

محسن داوری اضافه نمود: اعطای این تسهیلات به ویژه در حاشیه شهر و روستاهای مشهد موجب رونق اشتغال خانوارها شده و قدرت معیشت آنها را بالا می برد، این موضوع موجب می شود زندگی خانوارهای روستایی در روستاها به صرفه شود و از مهاجرت آنها به مشهد و حاشیه آن جلوگیری کند.

وی همچنین بهترین حوزه تامین معیشت در مشهد را مقوله زیارت دانست و گفت: در این راستا ماندگاری زائر و زیارت گروهی در دستور کار متولیان زیارت در مشهد قرار گرفته است.

فرماندار مشهد خاطر نشان کرد: همچنین در نظر داریم از ظرفیت تسهیلات و اشتغالهای خانگی و تولید سوغات برای زائران استفاده کنیم.

داوری گفت: بنا داریم شیوه شاگرد- استادی را با همکاری فنی و حرفه ای در شهرستان تقویت نموده تا افراد متقاضی شغل به صورت گسترده تر در جریان حرفه آموزی قرار گیرند.

وی گفت: در حوزه صنعت بیش از شمار متقاضیان کار در شهرستان فرصت شغلی وجود دارد اما متقاضایان کار بیشتر شغلهای اداری و دفتری می خواهند و مایل به فعالیت در حوزه صنعت نیستند.

فرماندار مشهد پیش از این گفته بود: دستگاه های اجرایی برای ایجاد 57 هزار اشتغال پایدار در این شهرستان در سال 1401 متعهد شده و در این خصوص باید برنامه ریزی کنند.

فارس کلوب خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظرفیت تسهیلات اشتغال خانگی در مشهد هشت برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت تسهیلات اشتغال خانگی در مشهد هشت برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید