مازندران در صدر فراوری محصولات کشاورزی واقع شده است

به گزارش فارس کلوب، خبرگزاری اریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، بخش کشاورزی مازندران رتبه برتر فراوری در 20 محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی را در کشور داراست .

مازندران در صدر فراوری محصولات کشاورزی واقع شده است

به گزارش خبرنگارفارس کلوبدفترمازندران درساری، عزیزاله شهیدی فر در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه از 24 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت استان، 95 درصد آن مربوط به فعالیت های بخش کشاورزی است، گفت: مازندران با داشتن 2.3 درصد اراضی تحت کشت 7.8 درصد فراوری کشور را به خود اختصاص داده که سه برابر میانگین کشور است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مازندران رتبه برتر فراوری در 20 محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی را در کشور داراست، ادامه داد: جهاد کشاورزی توانسته رتبه نخست ضریب اسمی مکانیزاسیون با رقم 2.99 اسب بخار در هکتار در کشور را به خود اختصاص دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بخش کشاورزی مازندران در بین محصولاتی که فراوری می نماید توانسته رتبه اول فراوری محصولات سالم و ارگانیک را به دست آورد.

شهیدی فر اظهار کرد: استان مازندران با دارا بودن هشت میلیون واحد دامی، 146 میلیون قطعه مرغ گوشتی صنعتی و بومی و هفت میلیون قطعه مرغ مادر، تخمگذار و اجداد نقش مهمی در تامین مواد پروتئینی و سایر مواد دامی کشور ایفا می نماید.

وی گفت: طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری،طرح های کوچک و زودبازده تامین آب و مطالعه و اجرای عملیات انتقال آب با لوله، لاینینگ (بتنی کردن)، بازسازی و لایروبی قنات و لایروبی کانال ها و زهکش ها با هدف صرفه جویی آب مصرفی و ارتقای بهره وری و جلوگیری از نفوذ و تلفات انتقال آب از جمله فعالیت های صورت گرفته آب و خاک و امور فنی مهندسی در جهاد کشاورزی است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مازندران در صدر فراوری محصولات کشاورزی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران در صدر فراوری محصولات کشاورزی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید