مس بخورید تا زنده بمانید!

به گزارش فارس کلوب، قطعا ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی برای زنده ماندن وجود دارند، اما مس از آن دسته مواد معدنی می باشد که کم تر به آن می پردازند.

مس بخورید تا زنده بمانید!

مس یک ماده معدنی ضروری برای زنده ماندن است. این ماده معدنی در تمام بافت های بدن یافت می گردد و نقش مهمی در درست کردن گلبول های قرمز و حفظ سلول های عصبی دارد. علاوه بر این به بدن در تشکیل کلاژن و جذب آهن یاری می نماید و در فراوری انرژی نقش دارد. در این مطلب از فارس کلوب قرار است اطلاعاتی درباره فواید مس و منابع غذایی حاوی مس را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

خواص مس برای سلامتی

کمبود مس می تواند منجر به مسائل جدی برای سلامتی گردد. روش اصلی برای دریافت مس، خوردن موادغذایی حاوی آن است.

به سوخت وساز بدن یاری می نماید

مس نقش حیاتی در متابولیسم دارد، چون به بسیاری از آنزیم های ضروری یاری می نماید درست عمل نمایند. بسیاری از اندام های بدن برای اینکه سوخت وساز بدن به خوبی انجام گردد، به واکنش های آنزیمی احتیاج دارند.

سلامت قلبی و عروقی را بهبود می بخشد

سطح پایین مس در بدن با کلسترول بالا و فشار خون بالا ارتباط دارد. بعلاوه مکمل های مس ممکن است برای برخی از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مفید باشد.

برای عملکرد سیستم ایمنی بدن به آن احتیاج است

سطح خیلی پایین مس در بدن می تواند منجر به نوتروپنی گردد . این عارضه به کمبود گلبول های سفید اشاره دارد که با عفونت ها مبارزه می نمایند. اگر سطح گلبول های سفید خون شما پایین باشد، احتمال اینکه دچار بیماری های عفونی شوید بیشتر است.

فرآیند پیری را به تأخیر می اندازد

اگر نگران بروز خطوط ظریف روی پوست خود هستید، از مصرف مس غفلت نکنید. مس از آنجایی که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و به شکل گیری سلول ها یاری می نماید، رادیکال های آزاد را از بین می برد. رادیکال های آزاد یکی از علل اصلی شکل گیری خطوط ظریف روی پوست هستند.

از پوکی استخوان جلوگیری می نماید

یکی از فواید مس جلوگیری از پوکی استخوان است. کمبود شدید مس با کم شدن چگالی مواد معدنی استخوان ها و افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان در ارتباط است.

به کاهش وزن یاری می نماید

برای اینکه وزن خود را کم کنید، در لیوان مسی آب بنوشید. مس نه تنها به دستگاه گوارش یاری می نماید بهتر عمل کند، بلکه به تجزیه چربی و از بین بردن مؤثرتر آن نیز یاری می نماید.

برای رشد به آن احتیاج است

کمبود مس در کشورهای پیشرفته چندان رایج نیست، اما این موضوع در کشورهای دنیا سوم رایج است، چون در چنین کشورهایی سوءتغذیه یک مشکل جدی به شمار می رود. در کشورهای دنیا سوم می توان اثرات کمبود مس را روی رشد بچه ها مشاهده کرد.

برای سلامت مو و پوست به آن احتیاج است

فراوری مس نقش مهمی در فراوری ملانین دارد که نوعی رنگدانه است که به پوست، مو و چشم ها رنگ می دهد. مس بعلاوه به فراوری کلاژن یاری می نماید. کلاژن ماده ای است که مسئول حفظ ظاهر جوان و خاصیت ارتجاعی پوست است.

منابع غذایی مس

برترین و ایمن ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کمبود مس، دریافت آن از رژیم غذایی است. شما می توانید این ماده ارزشمند را به وسیله شکلات تلخ، تخم آفتاب گردان، کشمش، بادام، عدس و زردآلوی خشک شده به بدن خود برسانید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب 5 علت برای مصرف روزانه پیاز

منبع: پیام دلتا

به "مس بخورید تا زنده بمانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مس بخورید تا زنده بمانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید