معرفی اپلیکیشن Cookpad؛ شبکه اجتماعی مخصوص آشپزها

به گزارش فارس کلوب، آشپزی یکی از هنرهایی است که هواداران زیادی دارد و هواداران آن همیشه در پی تنوع و نوآوری در آشپزی خود و دستور پخت های مختلف هستند. به همین علت قصد داریم در این مقاله به معرفی اپلیکیشن Cookpad بپردازیم که می تواند دریایی از تنوع را برای علاقه مندان به پخت و پز فراهم کند.

معرفی اپلیکیشن Cookpad؛ شبکه اجتماعی مخصوص آشپزها

اپلیکیشن Cookpad در واقع یک شبکه اجتماعی است که در آن همه افراد، چه سرآشپزهای حرفه ای ، چه آشپزهای تازه کار و حتی مردم معمولی می توانند دستور پخت های خود را در آن به اشتراک بگذارند؛ دستورهای پختی که بسیار کاربردی اند و می توانید بدون صرف زمان زیادی، غذای مرتبط با آن ها را در منزل درست کنید. بنابراین اگر تا کنون برای یافتن دستور پخت های نو و متنوع تنها متکی به موتور جست وجوی گوگل و اپلیکیشن هایی چون اینستاگرام و پینترست بودید، دیگر می توانید با خیال راحت آن ها را کنار بگذارید، چون که اپلیکیشن Cookpad با داشتن بیش از 100 هزار دستورالعمل می تواند جوابگوی تمامی احتیاجهای شما باشد.

معرفی اپلیکیشن Voila؛ با یک کلیک کارتونی شوید

البته اپلیکیشن Cookpad فقط برای ایده گرفتن و جست وجوی دستور پخت غذا نیست. کاربران این نرم افزار می توانند دستورهای پخت مخصوص خود را هم در برنامه به اشتراک بگذارند. برای این کار شما فقط باید یک عکس زیبا از ظرف غذایتان بگیرید و پس از معین نام، در قسمت جزئیات، مواد لازم و دستورالعمل پخت غذا را ذکر کنید.

ویژگی های اپلیکیشن Cookpad

حتما برای شما هم پیش آمده که قصد تهیه غذای خاصی را داشته باشید ولی نام غذا را بنا به دلایلی به خاطر نیاورید. همان طور که بالاتر گفتیم، اپلیکیشن Cookpad طیف وسیعی از غذا ها و دستور پخت ها را در خود جای داده است. برای حل این مشکل کاربران می توانند با تایپ کردن نام مواد اولیه به کار گرفته شده برای تهیه آن غذا در قسمت جست وجو، با لیستی از غذا هایی روبرو شوند که مواد غذایی وارد شده در آن ها استفاده شده است تا بدین ترتیب به راحتی به نام و دستورالعمل غذای مد نظر خود دسترسی پیدا نمایند.

اگر قرار است مناسبت های خاصی را میزبانی کنید و با غذا های فصلی و متناسب این مناسبت ها آشنایی ندارید، اپلیکیشن Cookpad این امکان را برایتان فراهم می نماید تا بتوانید غذاهای مرتبط هر فصل و بعلاوه غذاهای محبوب مرتبط به هر مناسبت را به سادگی جست وجو کنید و دیگر با فرا رسیدن هر مناسبتی، به خاطر عدم آگاهی از نوع غذای متناسب با آن سردرگم و نگران نشوید.

نکته قوت دیگر Cookpad، وجود دستور پخت غذاهای ایرانی است؛ از قرمه سبزی گرفته تا چلو کباب و خورشت قیمه و مرصع پلو را می توانید در نتایج جست وجوی این اپلیکیشن ببینید که یکی از جذابیت های آن برای کاربران فارسی زبان به شمار می آید.

نقاط ضعف اپلیکیشن Cookpad

یکی از نقطه ضعف های اپلیکیشن Cookpad این است که گاهی اوقات شاید دستور پخت هایی که از پیش در برنامه ذخیره نموده اید از حافظه نرم افزار حذف شوند و دیگر به آن ها دسترسی نداشته باشید. البته این مشکل به ندرت رخ می دهد و تیم توسعه دهنده این برنامه، بابت برطرف این مشکل طی یک به روزرسانی در آینده ای نزدیک اطمینان خاطر داده اند. از دیگر مسائل اپلیکیشن مذکور می توان به این نکته اشاره نمود که گاهی فرآیند بارگذاری تصاویر در برنامه بسیار طول می کشد و زمان بر می گردد. این باگ حتی با وجود اتصال اینترنت قوی هم رخ می دهد. تیم توسعه دهنده اپلیکیشن Cookpad همچون مشکل قبلی قرار است برای برطرف این باگ هم به روزرسانی را طی هفته های آینده برای آن منتشر کند که امیدواریم این مسائل هم برطرف شوند.

اپلیکیشن Cookpad دارای پرداخت درون برنامه ای نیز هست که کاربران با خرید آن می توانند حساب کاربری خود را به نسخه پریمیوم ارتقا دهند. مشترکین پریمیوم برنامه از تماشا تبلیغات اضافی معاف شده و می توانند به صورت نامحدود دستورپخت های دلخواه خود را دانلود نمایند تا هر زمانی که احتیاج داشتند بتوانند به طور آفلاین به آن ها دسترسی داشته باشند.

خوسبختانه اپلیکیشن Cookpad برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس واقع شده است و می توانید به وسیله لینک های زیر اقدام به دانلود آن کنید. از قلم نیاندازید به خاطر وجود یک سری مسائل، جهت دانلود این برنامه باید حتما از نرم افزار های تغییر آی پی بهره ببرید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی اپلیکیشن Cookpad؛ شبکه اجتماعی مخصوص آشپزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن Cookpad؛ شبکه اجتماعی مخصوص آشپزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید