وونگ کار وای سریال شکوفه های شانگهای را می سازد

به گزارش فارس کلوب، وونگ کار وای کارگردان و فیلم نامه نویس صاحب سبک هنگ کنگی قصد دارد با سریال شکوفه های شانگهای نخستین فعالیت تلویزیونی خود را تجربه کند.

وونگ کار وای سریال شکوفه های شانگهای را می سازد

وونگ کار وای بی تردید یکی از مهم ترین و پیروز ترین کارگردان های آسیایی از دهه 90 میلادی تا به امروز است. فیلم ساز گزیده کاری که تنها ده فیلم بلند داستانی به همراه چند فیلم کوتاه در کارنامه حرفه ای او به چشم می خورد. آخرین فیلم کار وای یعنی استاد بزرگ مربوط به سال 2013 است و حالا این کارگردان هنگ کنگی بعد از چند سال استراحت قصد دارد با یک فیلم سینمایی و یک سریال فعالیت هنری خود را از سر بگیرد.

در اوایل بهار سال جاری اعلام شد بالاخره کار وای بر اساس رمان پرفروش شکوفه ها یک فیلم درام رمانتیک را جلوی دوربین خواهد برد. ماه گذشته به دنبال همه گیری بیماری کرونا فرایند ساخت شکوفه ها متوقف شد، اما این طور که پیداست به زودی فیلم برداری این اثر پی گرفته خواهد شد و در کنار آن کار وای ساخت سریال شکوفه های شانگهای را هم کلید می زند. این مجموعه تلویزیونی همانند فیلم جدید این کارگردان، اقتباسی از رمان شکوفه ها خواهد بود.

این سریال روایتگر سرگذشت یک میلیونر خودساخته به نام مستر بائو است که هو جی نقش وی را بازی خواهد کرد. بائو در راستا زندگی خود با چهار معشوقه همراه می شود که هر یک نماد یک بخش از اهداف او هستند؛ ماجراجویی، افتخار، عشق و معصومیت. شکوفه های شانگهای در دهه 90 میلادی رقم خواهد خورد، یعنی زمانی که شهر شانگهای به شکل فزاینده ای در حال ترقی و صنعتی شدن است. کار وای قصد دارد در پس زمینه حکایت عاشقانه اش، تأثیر این تغییرات اقتصادی و فرهنگی بر زندگی عامه مردم آن روزهای شانگهای را هم به تصویر بکشد.

وونگ کار وای در خصوص انتخاب این داستان و تعلق خاطرش به حال و هوای بخش های پیشرفته چین در چند دهه قبل بیان کرده است: رمان برجسته جین یوچنگ، شکوفه ها، فرصت ایدئالی برای تصویرگری و به اشتراک گذاشتن عشق و علاقه ام به زادگاهم را در اختیارم گذاشت. با این سریال می خواهم مخاطبانم را به تماشای ماجراهای خیال انگیز اوایل دهه 90 شانگهای دعوت کنم. روزگاری هیجان انگیز که راه رسیدن به شانگهای مدرن را هموار کرد.

سریال شکوفه های شانگهای و احتمالا فیلم شکوفه ها در شهر شانگهای رقم خواهند خورد و کین ون کار، فیلم نامه نویس اهل شانگهای وظیفه نوشتن فیلم نامه این مجموعه را برعهده دارد. همچنین پیتر پائو فیلم بردار برنده جایزه اسکار که بیشتر او را به خاطر فیلم برداری فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان می شناسیم، قرار است فیلم بردار نخستین تجربه تلویزیونی وونگ کار وای باشد. در پایین می توانید پوستر رسمی سریال شکوفه های شانگهای را مشاهده کنید.

  • بهترین فیلم های عاشقانه خارجی

در دنیای فیلم های کار وای عموما با شخصیت هایی مجنون و تنها روبرو هستیم که گرفتار ماجراجویی های عاشقانه خاصی می شوند. بزرگ ترین خصیصه آثار او را می توان استفاده از نورپردازی اکسپرسیونیسمی و قاب های متراکم دانست که به زیبایی قادرند کش مکش های درونی شخصیت ها را به تصویر بکشد.

محبوب ترین و معروف ترین اثر کار وای بی تردید فیلم تحسین شده در حال و هوای عشق است، اما سینمادوستان علاوه بر این اثر، او را با فیلم هایی همچون چانگ کینگ اکسپرس، 2046 و استاد بزرگ نیز به خاطر می آورند.

وونگ کار وای در اغلب آثارش نیم نگاهی به مختصات فرهنگی و اقتصادی هنگ کنگ و چین داشته است که می توان اوج این موضوع را در فیلم فرشتگان سقوط کرده پیدا کرد. این فیلم با ترکیب نگاه نقاش آلمانی مشهور، پیتر پل روبنس در تابلو مذهبی فرشتگان سقوط کرده با زیبایی شناسی های همیشگی کار وای یک تصویر تاریک و مغموم از مردم هنگ کنگ ارائه می دهد.

منبع: SlashFilm

منبع: دیجیکالا مگ

به "وونگ کار وای سریال شکوفه های شانگهای را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وونگ کار وای سریال شکوفه های شانگهای را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید