پیش بینی شریعتمداری از انتخابات مجلس

به گزارش فارس کلوب، خبرنگاران - گروه استان ها: هر روز خبرهای مختلفی در صفحات استان های خبرنگاران منتشر می گردد که ممکن است از چشم مخاطب دور بماند.

پیش بینی شریعتمداری از انتخابات مجلس

در بسنه خبری امروز خبری می خوانید از قرار دریافت هفت سایت تالابی ایران در لیست سرخ مونترو و ثبت دنیای سومین محوطه اورارتویی دنیا، همچنین سری به استان قم می زنیم و سخنرانی شریعتمداری را می خوانید که در خصوص انتخابات مجلس پیش بینی نموده است.

7 سایت تالابی ایران جزو لیست سرخ مونترو نهاده شده است

بنا بر گفته مدیر ارتباطات دبیرخانه کنوانسیون تالاب های رامسر، در حال حاضر هفت سایت تالابی ایران بر اساس قطعنامه 3.2 کنوانسیون رامسر جزو لیست سرخ مونترو نهاده شده است ولی بحران تالابی مختص ایران نبوده و در همه جای دنیا شاهد بروز بحران هایی در بحش تالاب ها هستیم.

کامیلا چالمرز تصریح نموده است: آنچه که امروز به نظر مهم می رسد این است که برنامه ای تدوین گردد تا از تالاب ها حفاظت خردمندانه صورت بگیرد و دریاچه ارومیه یکی از مهمترین تالاب هاست که در صدد تدوین برنامه ای جامع در زمینه اطلاع رسانی و مطلعی رسانی در خصوص آن هستیم.

21 کشور در شروع تشکیل عضو کنوانسیون رامسر بودند که امروز این تعداد به 169 کشور رسیده است.

پیش بینی شریعتمداری از انتخابات مجلس

در ادامه اظهار نظرهای فعالان سیاسی مدیرمسئول کیهان در قم حضور یافت و در جمع مردم این شهر در مسجد جهل مردان اینگونه پیش بینی کرد که در انتخابات پیش رو اصولگرایان پیروز خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر حرکت نیروهای مؤمن و متعهد خوب است و پیش بینی می گردد مجلس آینده مطلوب باشد.

دژ بسطام؛سومین محوطه اورارتویی دنیا ثبت دنیای می گردد

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اعلام اینکه مقدمات لازم برای ثبت دنیای دژ بسطام چایپاره سومین محوطه اورارتویی دنیا در حال مهیا شدن است گفت: دژ بسطام یکی از آثار مهم تاریخی استان و تمدن بشری است و قابلیت دنیای شدن را دارد.

وی از راه اندازی مرکز باستان شناسی بین المللی در مجموعه باستانی و تاریخی دژ بسطام در چایپاره به عنوان سومین محوطه اورارتویی شناخته شده در دنیا اطلاع داد و اضافه کرد: با تحویل ساختمان فنی حرفه ای با نظر مساعد مسئولان مقدمات استقرار کامل و شتاب دریافت فعالیت های پایگاه پژوهشی اورارتو شناسی دژ بسطام فراهم شده است.

راه ارتباطی 125 روستای آذربایجان شرقی با بارش برف مسدود شد

سری هم به آذربایجان شرقی بزنیم که بارف برف راه های ارتباطی روستایی استان را مسدود نموده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی از مسدود شدن راه ارتباطی 125 روستای این استان در پی بارش برف و کولاک اطلاع داد.

علی هوشیار در عین حال گفت: شهرستان چاراویماق با 60 روستا، سراب با 25 روستا، هریس با 30 روستا و ورزقان و مرند هر یک با پنج روستای محاصره شده در برف بیشترین راه های مسدود روستایی استان را به خود اختصاص داده اند.

همچنین مسئول مرکز مدیریت راه های استان زنجان گفت: باتوجه به بارش برف و کولاک، راه ارتباطی بیش از 50 روستا در زنجان مسدود شد.

مسعود خوشکام در تبادل نظر با فارس کلوب ضمناً تصریح نموده است با توجه به وقوع کولاک در استان زنجان احتمال افزایش راه های ارتباطی مسدودی وجود دارد.

افتتاح یک مدرسه فامیلی

از شمال کشور به سمت جنوب برویم و آنجا خبری از افتتاح یک مدرسه فامیلی در بوشهر بخوانید. مدرسه ملاصدرا روستای دوتوسور در شهرستان جم با حضور مسئولان افتتاح شد. این مدرسه 5 دانش آموز دارد که همگی اعضای یک خانواده هستند.در واقع چهار نفرشان خواهر و برادرند و یکی دیگر نوه خانواده.

مدرسه ملاصدرا روستای دوتوسور در راستای یاری به توسعه مناطق پیرامونی صنعت نفت و از محل اعتبارات یاری های عام المنفعه سازمان منطقه ویژه مالی انرژی پارس احداث و توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر تکمیل و تجهیز شده است.

هشدار برای استفاده نمایندگان از سلاح در مراسم عروسی و عزا

گرچه این یک رسم قدیمی در بعضی مناطق خوزستان است که در مراسم عروسی و عزا تیر هوایی شلیک می نمایند اما چندی قبل خبری منتشر شد که در یک مراسم عروسی استفاده از سلاح باعث مجروح شدن چند تن شد و اتفاقا به دنبال این اتفاق چند تن از اشرار که کارشان این است که در این مراسم با سلاح گرم حاضر شوند دستگیر شدند.

حالا برای محکم کاری هم که شده دادستان دادگاه های انقلاب و عمومی آبادان به استفاده نمایندگان از سلاح در مراسم عروسی و عزاداری که موجب بروز حوادث ناگوار می شوند، اخطار داد. احمد شیرعلیزاده امروز در تبادل نظر با فارس کلوب با اشاره به وجود ظرفیت شیوخ و بزرگان طوایف در زمینه مطلع سازی و هشدار به استفاده نمایندگان از اسلحه در مراسم مختلف گفت: بحث اسحله و مهمات از مهمترین مسائل قابل پرداخت و توجه است که همراهی و یاری بیشتر و قاطع تر شیوخ را در این عرصه طلب می نماید.

انتشار عکس در فضای مجازی شکارچی را لو داد

یک ماه قبل عکسی از یک متخلف که سه راس کل و بز شکار نموده و آن را در فضای مجازی انتشار داده بود به وسیله دوستداران محیط زیست به دست مامورین یگان حفاظت این شهرستان رسید. فرد متخلف دو راس بز و یک راس کل شکار نموده بود و به نشانه افتخار در سطح وسیعی این عکس ها را انتشار داده بود.خاتمه مامورین پیروز شدند مکان متخلف را در یکی از شهرستانهای استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی نمایند.این متخلف به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه محکوم شده است.

شرایط هوای اصفهان زرد شد

در 24 ساعت منتهی به ساعت هفت روز گذشته با میانگین شاخص 119 هوای اصفهان در شرایط ناسالم قرار داشت اما در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 به 95 رسید و با توجه به شرایط مناسب جوی و وزش باد از عصر روز یک شنیه، امروز نیز میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در شرایط سالم نهاده شده است.

امروز نیز هوای اصفهان در شرایط زرد نهاده شد و آلودگی هوا افزایش یافت.

طوفان شن در شرق کرمان

از ساعات ابتدای شب گذشته بار دیگر آسمان شهرهای شرقی استان کرمان مملو از غبار و ریز گردها شده است شدت ریز گردها در منطقه به حدی است که دید افقی در شهرستان ریگان به زیر 10 متر کاهش یافته است و رفت وآمد مردم نیز با چالش جدی روبرو شده است.

این طوفان شن در حالی در شرق کرمان تا ظهر امروز نیز ادامه یافته است که هم اکنون در غرب کشور آسمان بسیاری از شهرها برفی است، بااین وجود آسمان کرمان در امسال همچنان بخیل مانده و چالش خشک سالی را چندین برابر نموده است.

سزار جان گرفت

فرمانده انتظامی خرم آباد از غرق شدن پسربچه 9 ساله خرم آبادی در رودخانه سزار اطلاع داده و شرح داده است: ساعت 19 و 10 دقیقه عصر روز گذشته خبری مبنی بر غرق شدن کودکی 9 ساله در روستای بوکدر منطقه سپید دشت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد با اعلام این خبر بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی بخش پاپی به همراه عوامل امدادی برای آنالیز موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ نجفی ادامه داد: با حضور ماموران در محل تعیین شد، کودک 9 ساله ای به نام مهدی ساکن روستای بوکدر دور از چشم پدر و مادرش در رودخانه سزار غرق شده و جان باخته است. جسم بی جان مهدی به بیمارستان محل منتقل شد که متاسفانه کوشش برای نجات وی بی نتیجه ماند.

قاتل دانشجوی لرستانی بخشیده شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان نیز امروز از بخشیده شدن یک قاتل اطلاع داد و گفت: زن و شوهر داغدیده در مراسم خون صلح در یکی از مساجد شهرستان خرم آباد قاتل فرزندشان را پس از هشت سال بخشیدند.

سرهنگ رضا شیراوژن گفته است: 25 مرداد ماه سال 86 مردی با هویت معلوم به سبب اختلاف دیرینه با یکی از اقوامش تصمیم گرفت با حمله مسلحانه به اعضای این خانواده از آنها انتقام بگیرد. بنابراین قاتل همراه چند همدست راهی روستای نخود از توابع شهرستان سلسله می گردد و آنها پس از تیر اندازی هوایی و متفرق کردن روستانیان به در خانه یکی از اهالی روستا رفته و به سمت آنها شلیک می نمایند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان بیان داشت: در همین موقع پسر یکی از همسایه ها که جوانی دانشجو بوده قصد میانجیگری و خاتمه دادن به این درگیری را دارد که هدف گلوله قرار می گیرد و به قتل می رسد. قاتل پس از دستگیری توسط ماموران انتظامی در یکی از شعبه های دادگاه کیفری لرستان به قصاص محکوم شد.

وی گفت: خانواده قاتل همچنان با پادر میانی بزرگان، ریش سفیدان و مسئولان انتظامی استان در کوشش برای جلب رضایت بودند تا این که آدینه 16 بهمن امسال خانواده مقتول برای رضای خدا از خونخواهی گذشتند و قاتل را در آئین خون صلح که در مسجد فاطمه زهرا (س) شهرستان خرم آباد برگزار گردید بخشیدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیش بینی شریعتمداری از انتخابات مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شریعتمداری از انتخابات مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید