10 هزار و 500 شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

به گزارش فارس کلوب، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه اندازی 10 هزار و 500 شغل جدید در استان خراسان جنوبی اطلاع داد.

10 هزار و 500 شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

امیرحسین مدنی در حاشیه بازدید از طرح های اشتغال زایی و پروژه های عمرانی برکت در شهرستان نهبندان با اعلام این خبر اضافه کرد: بنیاد برکت امسال راه اندازی 3500 طرح اشتغال زایی اجتماع محور را در استان خراسان جنوبی هدف گذاری کرده است که ایجاد کسب و کار های خرد و خانگی برای 10 هزار و 500 نفر را در پی خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 424 روستا و 11 شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، خوسف، طبس، قائنات، زیرکوه، بشرویه، فردوس و سرایان در استان خراسان جنوبی تحت پوشش فعالیت های اشتغال زایی و عمرانی این بنیاد قرار دارند.

مدنی با اشاره به فعالیت 28 مجری و تسهیل گر در استان خراسان جنوبی گفت: تا به امروز 1470 طرح اشتغال زایی برکت در مناطق محروم استان به بهره برداری رسیده که باعث فراهم آمدن 4410 شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی اعتبار صرف شده برای 4410 شغل برکت در سال گذشته را 1437 میلیارد ریال اعلام نمود و گفت: همچنین 1259 طرح اشتغال زایی دیگر در استان خراسان جنوبی در شرف راه اندازی است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در شهرستان نهبندان نیز گفت: 6 مجری و تسهیل گر بنیاد تا به امروز 400 طرح اشتغال زایی در نهبندان را با اعتباری بالغ بر 392 میلیارد ریال به طور کامل عملیاتی کرده اند که باعث ایجاد فرصت های کسب و کار برای 1200 متقاضی شده است.

مدنی اضافه کرد: همچنین برای امسال نیز ایجاد 580 طرح اشتغال زایی اجتماع محور در نهبندان هدف گذاری شده است که راه اندازی نزدیک به 1750 شغل را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره طرح های عمرانی و زیربنایی برکت در شهرستان نهبندان هم شرح داد: 60 پروژه شامل 29 مدرسه، 7 مرکز فرهنگی مذهبی، 4 مرکز بهداشتی درمانی، 16 طرح آب رسانی، 3 طرح راه سازی و یک مجموعه ورزشی در نهبندان با اعتباری بالغ بر 146 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده یا در حال ساخت است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: شهرستان نهبندان از جمله مناطق محروم و کم تر برخوردار استان خراسان جنوبی به شمار می رود و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز با اجرای طرح های اشتغال زایی، عمرانی و عمومی در این شهرستان مرزی و محروم، نقش مهم و مؤثری را در محرومیت زدایی از این منطقه و توانمندسازی مالی و اجتماعی ساکنان آن ایفا کرده است.

مدنی با اشاره به ملاقاتش با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: در این جلسه، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات بنیاد برکت و فرایند پیشرفت طرح های اشتغال زایی و زیربنایی بنیاد در استان ارائه شد. استاندار نیز ضمن قدردانی از این اقدامات، بر همکاری و همراهی تمامی داستگاه های اجرایی استان با بنیاد تاکید نمود.

بازدید از مراحل احداث مدرسه 12 کلاسه شهید بصیری پور در بیرجند، قنوات بازسازی شده و مسجد در حال احداث روستای مود، جلسه با فرماندار نهبندان و ملاقات و مصاحبه با مجری و تسهیل گران اشتغال زایی استان از دیگر برنامه های سفر مدیرعامل بنیاد برکت به خراسان جنوبی بود.

منبع: فرارو

به "10 هزار و 500 شغل جدید برکت در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار و 500 شغل جدید برکت در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید