7 کاربرد پودر بچه در خانه داری که شما را شگفت زده خواهد کرد

به گزارش فارس کلوب، اگر در خانه پودر بچه دارید می توانید برای حل بسیاری از مسائل در خانه از آن استفاده کنید.

7 کاربرد پودر بچه در خانه داری که شما را شگفت زده خواهد کرد

بارها با این صحنه روبرو شده ایم که در خانواده خود یا اطرافیانمان از پودر بچه برای بچه ها استفاده می کنند تا از سوختگی آن ها در هوای گرم جلوگیری کنند؛ اما این تنها کاربرد پودر بچه نیست؛ این پودر جادویی کاربردهای شگفت انگیزی در خانه داری دارد که در این مطلب از فارس کلوبمگ به برخی از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاربرد پودر بچه چیست؟

پودر بچه یا پودر تالک، یک ماده پودری نرم و جاذب رطوبت است که از معدن تالک استخراج می شود. به طور معمول از این پودر به عنوان یک محصول بهداشتی و آرایشی استفاده می شود؛ اما علاوه بر آن این محصول کاربردهای متعددی نیز دارد اگر علاقه مند هستید بدانید که پودر بچه برای چی خوبه؟ با ما همراه باشید.

کاربرد پودر بچه برای گیاهان

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به گل وگیاه علاقه بسیاری دارید، قبل از کاشت گیاه نو یا تعویض گلدان های قدیمی گیاهان خود می توانید از خواص پودر برای برای گیاهان استفاده کرده تا گل های جذابی داشته باشید. با توجه به اینکه این ماده رطوبت را به خوبی به خود جذب می کند، می توان به عنوان یک ماده ضد قارچی طبیعی برای جلوگیری از انواع قارچ که ممکن است روی برگ ها یا خاک گیاهان شما شکل بگیرند، مؤثر باشد. برای این منظور می توانید قبل از قرار دادن گیاه درون گلدان، مقداری پودر را روی ریشه یا پیاز بریزید تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری کند.

از بین بردن مورچه ها در خانه

اگر از وجود مورچه ها در خانه کلافه شده اید و راه های بسیاری را برای فراری دادن آن ها استفاده کرده اید، می توانید این بار از خواص عجیب پودربچه بهره مند شوید. استفاده از این روش برای فراری دادن مورچه ها بسیار موثر است و از خطر کمتری نسبت به سم های مختلفی برخوردار است.

قبل از استفاده از این پودر، ابتدا منطقه های که مورچه ها در آنجا بیشتر تجمع کرده اند را پیدا کنید؛ سپس پودر را بیشتر در این نقاط بریزید؛ چرا که مورچه ها از بوی این پودر بسیار متنفر هستند. پودر بچه به عنوان ماده جذبی می تواند مورچه ها را از منطقه ها مختلف دور کند و باعث ایجاد اختلال در مسیرهایشان شود.

از بین بردن لکه چربی روی لباس

برای همه ما پاک کردن لکه چربی روی لباس یا ملحفه، بسیار سخت است و گاهی ممکن است بعد از شستشو نیز این لکه چربی به خوبی پاک نشود، برای حل این مشکل مقدار پودر را روی لباس یا ملحفه بریزید و اجازه دهید پودر 10 تا 15 دقیقه روی لباس باقی بماند. در نهایت لباس را شسته و خواهید دید که لکه به راحتی از بین رفته است.

برطرف کردن چسبندگی دستکش ظرفشویی

از جالب ترین کاربرد پودر بچه، جلوگپیری از خراب شدن دستکش ظرفشویی است؛ استفاده طولانی مدت از دستکش ظرفشویی به مرور زمان باعث می شود که حالت چسبندگی به خود گرفته و به سختی از دست خارج می شود؛ برای حل این مشکل نیازی به خرید دستکش نیست؛ راهکار این مشکل استفاده از پودربچه است؛ کافی است کمی پودر را داخل لنگه های دستکش بریزید. با این کار هرگز دستکش به دستتان نمی چسبد.

کاربرد پودر بچه در آرایش

چنانچه جزو افرادی هستید که پوست حساسی دارید و هنگام اصلاح صورت یا اپیلاسیون پوست شما قرمز می شود، قبل از انجام اصلاح برای جلوگیر از تورم و قرمزی پوست، کافی است روی پوستتان کمی پودر بچه بریزید و خیلی آرام آن را ماساژ بدهید. این کار موجب از بین رفتن تورم و قرمزی پوست می شود.

باز کردن گره گردن بند و دستبند با پودر بچه

برای بسیاری از ما پیش آمده هنگامی که می خواهیم به مهمانی برویم یا اینکه صبح بعد از بیدار شدن از خواب قصد استفاده از زیورآلات خود را داریم و با گره گردن بند یا دستبند خود روبرو می شویم؛ برای حل این مشکل یک راحل بسیار ساده وجود دارد آن هم استفاده از پودربچه است؛ برای اینکار ابتدا گردن بند یا دستبندی که گره خورده را به خوبی خشک کنید تا هیچگونه رطوبتی نداشته باشد؛ سپس کمی پودر بچه را روی گره پاشیده و سعی کنید با دست به آرامی گره گردبند را باز کنید.

جلوگیری از عرق کردن پوست در گرما

با شروع فصل گرما کی از دغدغه خانم ها هنگام بیرون رفتن، عرق کردن صورت و پاک شدن آرایش است؛ اگر صورت یا بدن شما زیاد عرق می کند، می توانید کمی پودربچه را به بدن یا صورت خود بزنید تا از تعریق بدن جلوگیری شود.

منبع: پیام دلتا

به "7 کاربرد پودر بچه در خانه داری که شما را شگفت زده خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کاربرد پودر بچه در خانه داری که شما را شگفت زده خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید