آشنایی با جزایر لوفوتن در نروژ

به گزارش فارس کلوب، جزایر لوفوتن

لوفوتن (Lofoten) مجموعه ای از جزیره ها در بخش شمالی نروژ است و یکی از تماشایی ترین چشم اندازهای نروژ را دارد. مجمع الجزایر لوفوتن در بالای مدار قطب شمال در میان آب های متلاطم قرار گرفته است و به ماهی گیری، پدیده شفق قطبی، خورشید نیمه شب و روستاهای کوچک ماهی گیری اش معروف است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با جزایر لوفوتن بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با جزایر لوفوتن در نروژ

اولین تصویری که از جزایر لوفوتن می بینید را هیچ وقت فراموش نمی کنید؛ کلبه های زیبا و رنگارنگ نروژی که بر روی سواحلی ناهوار قرار گرفته اند و کوه هایی که مسقیما از دل آب بیرون آمده اند و مناظری و چشم اندازهایی بینظیر را به وجود آورده اند. لوفوتن از جزایر مختلفی تشکیل شده و همه این جزایر با پل های جاده ای و تونل ها به هم وصل شده اند.

اگر در پی تجربه فرانوش نشدنی طبیعت هستید جزیره لوفوتن شما را ناامید نمی کند. در آن می توانید به کوهنوردی، اسکی، ماهی گیری، رفتینگ و غواصی بروید و چشم اندازهای متنوع ببینید. اگر تفریحات آبی و ماجراجویی را دوست دارید موج سواری کنید چون لوفوتن یکی از برترین مکان های نروژ برای موج سواری است. این منطقه ارتباط تنگاتنگی با دوران وایتینگ ها دارد و در موزه وایتینگ ها می توانید آن دوران را به معنای واقعی تجربه کنید.

زندگی در لوفوتن با دیگر نقاط جهان فرق دارد اینجا روشنایی روز بسیار متغیراست؛ گاهی اصلا شب نمی گردد و گاهی اصلا طلوع خورشیدی اتفاق نمی افتد؛ از اردیبهشت تا اواسط مرداد همواره روز است و از 9 دسامبر تا 4 ژانویه همواره شب. قبل از اینکه این مجمع الجزایر به جاذبه گردشگری تبدیل گردد منطقه مهمی برای ماهیگیری بود بطوری که ماهی گیری همواره علت اصلی مردم برای زندگی در این جزایر بوده و همه این منطقه را به روستاهای کوچک ماهی گیری اش می شناسند.

درست است که در اینجا هوا سرد است اما به علت جریان اقیانوسی گرم، آب و هوای این جزیره نسبت به مکان های دیگری که در همین ارتفاع هستند ملایم تر است و برترین زمان برای سفر به آن بستگی به هدفتان از سفر دارد؛ اگر می خواهید خورشید نیمه شب ببینید باید از اوایل خرداد تا اواخر تیر به این جزیره بروید و اگر آرزویتان دیدن دیدن شفق قطبی است شهریور تا اواخر فروردین را برای سفر انتخاب کنید.

اصلی ترین جاذبه این مجمع الجزایر چشم اندازهای جادویی اش است می توانید در کنار سواحل بایستید و عقاب های دریایی و میلیون ها پرنده دریایی دیگر را دیدن کنید. لوفوتن سواحل معروفی دارند و در نظرسنجی روزنامه تایمز ساحل Utakleiv به عنوان رمانتیک ترین ساحل اروپا و در نظرسنجی دیگر ساحل Hauklandsstranden به عنوان برترین ساحل نروژ انتخاب شد.

منبع: fjordtravel.no

منبع: الی گشت

به "آشنایی با جزایر لوفوتن در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جزایر لوفوتن در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید