افزایش ساعت کاری در پایانه مرز سرخس

به گزارش فارس کلوب، فرماندار سرخس گفت:طبق توافق دوجانبه بین ایران و ترکمنستان تردد تجاری در مرز سرخس به موازات افزایش ساعت کاری افزایش پیدا نموده است.

افزایش ساعت کاری در پایانه مرز سرخس

به گزارش فارس کلوب از مشهد، محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس گفت:طبق توافق دوجانبه بین ایران و ترکمنستان ساعات کاری در پایانه مرزی سرخس از ساعت 7:30 تا 16 مشخص شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال دست کم یک ساعت افزایش داشته و به تبع آن افزایش تبادلات مرزی بین 2 کشور این پایانه مرزی رجحان یافته است.

او اضافه کرد: در حال حاضر روزانه به طور میانه بار بیش از 110 دستگاه کامیون در مرز سرخس تخلیه شده و با کشنده های ترکمنستانی به مقاصد صادراتی و ترانزیتی خود ادامه راستا می دهد.

فرماندار سرخس به فعالیت پایانه ریلی در این منطقه نیز اشاره نمود و ادامه داد: روزانه 250 تا 300 واگن باری با عبور از این مرز، بار صادراتی یا ترانزیتی خود را از ایران به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی حمل می نمایند.

افزایش 10 درصدی تردد مرزی

محمد مهدی رضایی مدیر پایانه مرزی سرخس نیز گفت: طی آبان ماه روزانه به طور میانه بار 113 دستگاه کامیون در مرز تخلیه و به کشنده های ترکمنستانی متصل می شد که این رقم میانه در مهر ماه روزانه 103 دستگاه بود.

او اضافه کرد: طبق شیوه نامه های مرزی ثابت بین 2 کشور ایران و ترکمنستان، فعالیت مرز در نیمه دوم هر سال حدود یک ساعت کمتر از نیمه اول بود که در آبان ماه با توافق دوجانبه، این فرایند به نفع افزایش ساعات کاری تغییر کرد و با همین افزایش یک ساعته اندازه ترددهای تجاری در مرز 10 درصد افزایش یافت.

مدیر پایانه مرزی سرخس هدف از هماهنگی ها برای افزایش ساعات کاری مرز را افزایش صادرات مطرح کرد و ادامه داد: طی آبان ماه سال جاری 35 درصد از ترددهای مرزی مربوط به صادرات کالا و بقیه ترانزیتی بود حال آن که اندازه صادرات طی مهرماه حدود 25 درصد از مجموع ترددها بود.

رضایی اعلام کرد: در حال حاضر هیچ گونه خواب کامیون در این پایانه مرزی نداریم و معمولا کامیونهایی که روزانه به سرخس می رسند تا ساعت 20 در منطقه ویژه مالی سرخس پذیرش شده و بعضی اقدامات اداری در مرز را طی این مدت انجام می دهند.

او توضیح داد: با زیرساخت های ایجاد شده کامیونهایی که روز قبل پذیرش شده اند، روز بعد بدون معطلی، کار تخلیه بار را در پایانه مرزی انجام می دهند و در عمل معطل نخواهند شد.

/ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش ساعت کاری در پایانه مرز سرخس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ساعت کاری در پایانه مرز سرخس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید