جزئیات منابع و ضرایب دروس و ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد ، مهلت ثبت نام؛ فقط تا 5 روز آینده

به گزارش فارس کلوب، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان منابع امتحانی و شرایط شرکت در آزمون های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان را در سال تحصیلی 1403-1402 اظهار داشت.

جزئیات منابع و ضرایب دروس و ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد ، مهلت ثبت نام؛ فقط تا 5 روز آینده

به گزارش فارس کلوب، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در اطلاعیه ای بیان کرد: پیرو دستورالعمل ابلاغی، استعدادهای برترِ امروز، به طور بالقوه نخبگان آینده جامعه هستند که درصورت شناسایی به موقع و راهنمایی صحیح، می توانند ضمن شکوفایی و موفقیت فردی، در بهبود و پیشرفت شرایط جامعه نیز ایفای نقش کنند.

به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامه تحصیل در دبیرستان های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست های اصولی وزارت و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و اساسنامه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آزمون ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم مبه وسیلهه استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی 1403-1402 وفق شرایط ذیل برگزار می گردد:

- دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون های ورودی به وسیله سامانه ثبت نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. مشخصات مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور هنگام ثبت نام قابل مشاهده خواهد بود.

- ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از 15 تا 25 فروردین انجام می گردد. تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی به وسیله داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل دانش آموزان در مورد این موضوع مسئولیتی ندارند.

- دانش آموزان اتباع خارجی از کد اتباع استفاده کنند.

- کارت ورود به جلسه حوزه هفت روز قبل از تاریخ برگزاری تا روز برگزاری آزمون، به وسیله سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

- آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ اول تیرماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت 9 صبح روز آدینه مورخ دوم تیرماه برگزار می گردد.

ضوابط و شرایط ثبت نام

مراحل ثبت نام

- تکمیل نمون برگ اینترنتی تقاضانامه ثبت نام داوطلبان باید پس از ورود به سامانه ثبت نام نسبت به تکمیل تقاضانامهٔ ثبت نام اقدام کنند.

-مبلغ ثبت نام 700 هزار ریال است که صرفاً به وسیله درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام دریافت خواهد شد. داوطلبان باید جهت پرداخت وجه ثبت نام از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کنند. مبلغ فوق ثابت بوده و به جز این، مبلغ دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

ضوابط و شرایط ثبت نام:

1- داشتن تابعیت ایرانی (ثبت نام اتباع غیرایرانی تابع بخشنامه شمارهٔ 169/ 340 مورخ 1401/04/20 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور است.)

2- با عنایت به این که مراحل ثبت نام آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان کاملاً به صورت اینترنتی انجام می گردد، مسئولیت احراز شرایط ثبت نام و صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت نام، تماماً برعهده داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب لغو و از ثبت نام و ادامه تحصیل او در مدرسه استعدادهای درخشان جلوگیری به عمل می آید.

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم

- اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1401-1402

- کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی -1401 1400 و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت اول پایهٔ ششم در سال تحصیلی 1402 -1401 جهت ثبت نام آزمون ورودی پایه هفتم

توجه 1: تربیت بدنی و شایستگی عمومی جزء مواد درسی محسوب می گردد.

توجه 2: شرکت دانش آموز در آزمون ورودی پایه هفتم با داشتن حداکثر یک مقیاس خوب در مجموع ارز شیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم مجاز است.

شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم

- اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی 1402-1401؛

- پذیرش دانش آموز در دبیرستان های دوره دوم استعدادهای درخشان صرفاً برای ورود به پایه دهم برای تکمیل ظرفیت این مدارس به وسیله برگزاری آزمون ورودی متمرکز کشوری از بین دو گروه از دانش آموزان زیر انجام می گردد:

الف ـ دانش آموزان پایه نهم سایر مدارس که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی 1401-1400) و نوبت اول پایه نهم آنان (سال تحصیلی 1402-1401) حداقل 19 باشد.

ب ـ دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل نوبت اول آنان (در سال تحصیلی 1402-1401) کمتر از 18 باشد.

توجه: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل کل خردادماه پایۀ هشتم و نوبت اول پایه نهم آنان حداقل 18 باشد، بدون احتیاج به شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مجاز به ادامه تحصیل در دبیرستان های دوره دوم استعدادهای درخشان خواهند بود. پذیرش قطعی این قبیل دانش آموزان منوط به احراز شرایط مادهٔ 16 آئین نامه مدارس استعدادهای درخشان است.

محتوای آزمون ورودی پایه هفتم

سؤالات آزمون به شیوه چهارگزینه ای به منظور سنجش هوش، استعداد و خلاقیت دانش آموزان به وسیله متخصصان و کارشناسان این حوزه طراحی می گردد. در هر یک از سؤالات فقط یکی از گزینه ها که در مقایسه با سایر گزینه ها انتخاب مناسب تری است به عنوان پاسخ صحیح آن سؤال در نظر گرفته می گردد.

توجه 1: به ازای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ، غلط نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می گردد. برای سؤالات بدون، پاسخ نمره ای منظور نخواهد شد.

توجه 2: چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد یک نمره منفی برای او منظور خواهد شد.

مواد امتحانی، تعداد و ضرایب سؤالات آزمون ورودی پایه دهم

- محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سؤالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است 50 درصد امتیاز آزمون مربوط به سؤالات استعداد تحلیلی و 50 درصد آن مربوط به سؤالات استعداد تحصیلی است.

- منابع، تعداد و ضرایب سؤالات آزمون ورودی پایه دهم و مدت زمان پاسخگویی به آنها به توضیح جداول زیر است:

بعضی ضوابط و شرایط پذیرش دانش آموز

- ظرفیت پذیرش دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان در هر شهرستان با در نظر گرفتن منطقه ها تحت پوشش بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با آنالیز و تأیید نهایی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مشخص شده است که در هنگام ثبت نام اینترنتی به وسیله سامانه ثبت، نام به اطلاع داوطلبان می رسد.

- پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در آزمون برای ورود به دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان صرفاً در اولویت های انتخابی دانش آموز و بر اساس رتبه مبتنی بر امتیاز کل آزمون ورودی خواهد بود.

توجه 1: پذیرش داوطلبان دوره دوم مبه وسیلهه صرفاً براساس رشته انتخابی صورت می پذیرد و در صورت عدم قبولی در رشته انتخابی، امکان اعلام قبولی در سایر رشته ها وجود ندارد.

توجه 2: در پذیرش دانش آموز برای دبیرستان های دوره های اول و دوم عشایری استان فارس دختران و پسران، بخشی از ظرفیت بنا به تشخیص سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به تعدادی از دارندگان بالاترین امتیاز آزمون از بین دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه ششم و نهم مدارس منطقه آموزشی عشایری استان فارس اختصاص خواهد یافت. در ضمنً با درخواست انتقال دانش آموزان این مدارس به مدارس استعدادهای درخشان شهرستان شیراز تا انتها دوره دوم مبه وسیلهه موافقت نخواهد شد.

- با توجه به ضوابط خاص نقل و انتقال در مدارس استعدادهای درخشان ضروری است داوطلبان دبیر ستان های استعدادهای درخشان مورد نظرشان را با توجه به محل سکونت خود در سال تحصیلی 1403 - 1402 و متناسب با ناحیه منطقه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب کنند. پس از اعلام نتیجه قبولی داوطلب در اولویت انتخابی مورد نظر، به هیچ وجه امکان تغییر اولویت وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات منابع و ضرایب دروس و ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد ، مهلت ثبت نام؛ فقط تا 5 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات منابع و ضرایب دروس و ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد ، مهلت ثبت نام؛ فقط تا 5 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید