ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

به گزارش فارس کلوب به نقل از المسیره، فرستاده ویژه سازمان امروز سه شنبه با رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

مهدی المشاط در ملاقات با هانس گفرایندبرگ گفت: ما مشتاق هستیم که نماینده سازمان ملل و تیم او در راستا درست برای به نتیجه رسیدن کوشش های توافق شده مطابق با آتش بس حرکت نمایند.

وی بعلاوه بر اولویت بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده، برطرف محاصره علیه یمن و اعمال فشار بر کشورهای متجاوز برای انجام تعهدات بشردوستانه تاکید نمود و اضافه کرد: هزاران بیمار یمنی منتظر لحظه ای هستند که فرودگاه صنعا بازگشایی گردد تا بتوانند برای پیگیری معالجه و درمان خود به خارج سفر نمایند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: بر خلاف ادعاهای ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر مخالفت ما با صلح، طرح پیشنهادی صنعا تمایل ما را برای برقراری صلح نشان داد.

هانس گفرایندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه با هدف ادامه فرایند آتش بس و تحکیم رایزنی های یمنی- یمنی جهت یافتن راه چاره سیاسی جامع به صنعا مرکز یمن سفر کرد.

لازم به ذکر است این نخستین سفر رسمی گفرایندبرگ به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد پس از مشخص او به جای مارتین گریفتس، فرستاده سابق این نهاد بین المللی به یمن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید