می ترسیدم تاریخ تکرار گردد

به گزارش فارس کلوب، یک هفته ای از سلب مسئولیت نوه ملکه انگلیس از تمامی وظایف سلطنتی می گذرد. این خبر یک جنجال گسترده خبری بود و بعضی رسانه ها نیز پیش بینی می نمایند به زودی او حتی از خط جانشینی سلطنت هم خارج می گردد.

می ترسیدم تاریخ تکرار گردد

به گزارش فارس کلوب به نقل از دیلی میل، هری نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل سال گذشته به طور موقت از انجام وظایف سلطنتی کنار کشیدند.

یک هفته پیش هم کاخ سلطنتی انگلیس گفت این دو دیگر هیچ وظیفه ای در قبال مسئولیت های سلطنتی نخواهند داشت و عناوین علیحضرت و علیاحضرت نیز از آنان سلب شده است.

هری نوه ملکه انگلیس و دومین پسر ولیعهد چارلز است. مادر او دایانا در سال 1997 در یک سانحه مشکوک رانندگی در گذشت. ملکه الیزابت و شوهرش فیلیپ 99 ساله همچنان در مظان اتهام قتل عروس سابق خود هستند.

دایانا فردی روشنفکر بود که با قوانین سفت و سخت خاندان سلطنتی هرگز کنار نیامد و در نهایت از چارلز جدا شد. او یک بار در مصاحبه ای گفت که ترجیح می دهد ملکه قلب ها باشد تا ملکه انگلیس.

هری و همسرش مگان اخیرا در یک مصاحبه با اپرا وینفری مجری مشهور و تاثیرگذار آمریکایی شرکت کردند. این مصاحبه به عنوان آخرین دلیل جدایی قطعی و همیشگی هری از خاندان سلطنتی و وظایف مربوط به آن ذکر می گردد و رسانه های انگلیسی و آمریکایی بر این باورند او دیگر هرگز نمی تواند به خاندان سلطنتی برگردد.

هری در این گفت و گو گفت که نمی خواسته تاریخ تکرار گردد. منظور او سانحه رانندگی برای مادرش بود که 24 سال پیش رخ داد و منجر به مرگ او شد. هری در آن موقع 13 سال داشت.

این حرفی کنایه آمیز بود. بسیاری می گویند او می ترسید تا آن اتفاق اینبار برای همسرش مگان رخ دهد. از حرف هری دو برداشت می گردد. نخست اینکه او همانند بسیاری از هواداران مادرش دایانا خاندان سلطنتی بریتانیا را در مرگ مادرش دخیل می داند.

برداشت دیگر این است که منظور او از جمله تاریخ تکرار گردد در واقع ترس او از پاپاراتزی ها است. روایت دیگر از مرگ دایانا این است که او از هتل محل اقامت خود در پاریس به دلیل ترس از پاپاراتزی ها از در عقب خارج شد اما باز هم تحت تعقیب آنها نهاده شد. سرعت بالای ماشین برای فرار از دست این عکاسان در نهایت به تصادف و مرگ او و همراهش ختم شد.

هری در بخش دیگری از مصاحبه با اپرا که با نقدها گسترده رسانه های انگلیسی روبرو شده گفت: او گفت: من کاری را انجام دادم که هر پدر و هر شوهری انجام می دهد. من باید خانواده ام را از اینجا {خاندان سلطنتی} بیرون می آوردم.

منبع: جام جم آنلاین

به "می ترسیدم تاریخ تکرار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می ترسیدم تاریخ تکرار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید